ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Атрощенко, Т. О. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-25T12:24:29Z | |
dc.date.available | 2020-03-25T12:24:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Атрощенко Т. О. Характеристика концептуальних аспектів розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі навчання в магістратурі / Т. О. Атрощенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 19-23. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27760 | |
dc.description.abstract | Головна увага зосереджена на характеристиці концепції формування у майбутніх учителів початкової школи міжетнічної толерантності. Висвітлена сутність та зміст наукових дефініцій «концепція» та «формування». З’ясовано, що пізнання процесу формування міжетнічної толерантності має здійснюватися на онтологічному, гносеологічному, аксіологічному рівнях осмислення. Охарактеризовано онтологічну, гносеологічну і аксіологічну тенденції формування міжетнічної толерантності. У методологічній площині концепція має базуватися на ідеї саморозвитку, самовдосконалення та цілеспрямованої роботи над вдосконаленням образу майбутнього педагога-професіонала, що уміє ефективно працювати в поліетнічному середовищі початкової школи. Концепція передбачала єдність методологічного, теоретичного (психологічного й педагогічного) й технологічного (практичного) концептів. Методологічний рівень відображає взаємозв’язок і взаємодію наукових принципів і підходів щодо розв’язання проблеми формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи; у теоретичний концепт увійшли сучасні концепції підготовки майбутніх учителів початкової школи, теоретико-методологічні засади формування міжетнічної толерантності; технологічний концепт передбачає апробацію практичних механізмів і шляхів її формування. Формування міжетнічної толерантності охоплювало використання інноваційних технологій (рольових ігор, тренінгів, дискусій, симпозіумів, пошукової самостійної діяльності тощо), співробітництва й діалогу. Навчальну дисципліну «Теорія і практика формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи» розглядаємо як головний складник професійної підготовки, що сприяє засвоєнню магістрами професійних компетентностей в галузі міжетнічної толерантності. Концепцію покладено в основу розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі навчання в магістратурі. | ua |
dc.description.abstract | The main focus of the article is on the characterization of the concept of formation of future teachers of elementary school of interethnic tolerance. The essence and content of scientific definitions «concept» and «formation» are covered. It is found that the knowledge of the process of formation of interethnic tolerance should be carried out on the ontological, epistemological, axiological levels of understanding. The ontological, epistemological and axiological tendencies of formation of interethnic tolerance are characterized. In the methodological plane, the concept should be based on the idea of self-development, self-improvement and purposeful work on improving the image of the future teacher-professional, who is able to work effectively in the multi-ethnic environment of primary school. The concept implied the unity of methodological, theoretical (psychological and pedagogical) and technological (practical) concepts. The methodological level reflects the interconnection and interplay of scientific principles and approaches to the solution of the problem of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers; the theoretical concept includes modern concepts of training of future elementary school teachers, theoretical and methodological principles of formation of interethnic tolerance; technological concept implies approbation of practical mechanisms and ways of its formation. Formation of interethnic tolerance encompassed the use of innovative technologies (role-playing games, trainings, discussions, symposia, search independent activity, etc.), cooperation and dialogue. The discipline «Theory and practice of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers» is considered as the main component of professional training, which promotes master’s professional competence in the field of interethnic tolerance. The concept is the basis for the development of a system of formation of interethnic tolerance of future elementary school teachers in the course of magistracy. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | концепція | ua |
dc.subject | формування | ua |
dc.subject | системна діяльність | ua |
dc.subject | міжетнічна толерантність | ua |
dc.subject | майбутні учителі початкової школи | ua |
dc.subject | рівні осмислення | ua |
dc.subject | тенденції | ua |
dc.subject | концепти | ua |
dc.subject | concept | ua |
dc.subject | formation | ua |
dc.subject | system | ua |
dc.subject | future elementary school teachers | ua |
dc.subject | interethnic tolerance | ua |
dc.subject | levels of understanding | ua |
dc.subject | trends | ua |
dc.subject | concepts | ua |
dc.subject.classification | 316.72:316.647.5]:378.011.3-051:378.046-021.66 | ua |
dc.title | Характеристика концептуальних аспектів розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі навчання в магістратурі | ua |
dc.title.alternative | Characterization of conceptual aspects of the development of the system of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers in the course of magistracy | ua |
dc.type | Article | ua |