Дисертація є комплексним дослідженням у галузі теорії та методики
музичної педагогіки щодо проблеми розвитку музично-естетичного смаку
підлітків у процесі співацького навчання. У роботі з’ясовано стан розробки
досліджуваної проблеми у психолого-педагогічній науці й мистецтвознавстві
та схарактеризовано поняттєво-термінологічний апарат. Розроблено та
теоретично обґрунтовано компонентну структуру розвитку музичноестетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. Визначено
критерії, показники та рівні розвиненості музично-естетичного смаку
підлітків у процесі співацького навчання. Розроблено поетапну методику
розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького
навчання. Експериментально перевірено ефективність запропонованої
методики розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі
співацького навчання.
Диссертация является комплексным исследованием в области теории и
методики музыкальной педагогики по проблеме развития музыкальноэстетического вкуса подростков в процессе певческого обучения. В работе
выяснено состояние разработки исследуемой проблемы в психологопедагогической науке и искусствоведении и охарактеризован понятийнотерминологический аппарат. Разработана и теоретически обоснована
компонентная структура развития музыкально-эстетического вкуса подростков
в процессе певческого обучения. Определены критерии, показатели и уровни
развития музыкально-эстетического вкуса подростков в процессе певческого
обучения. Разработана поэтапная методика развития музыкально-эстетического
вкуса подростков в процессе певческого обучения. Экспериментально
проверена эффективность предложенной методики развития музыкальноэстетического вкуса подростков в процессе певческого обучения.
The thesis is a comprehensive study in the field of the theory and methodology
of musical pedagogy on the problem of the development of the musical and aesthetic
taste of adolescents in the process of singing. The work clarified the state of
development of the problem being studied in psychological and pedagogical science
and art history and characterized the conceptual and terminological apparatus. The
component structure of the development of the musical-aesthetic taste of adolescents
in the process of singing training has been developed and theoretically justified.
Criteria, indicators and levels of development of musical and aesthetic taste of
adolescents in the process of singing training are defined. A phased methodology has
been developed for the development of the musical-aesthetic taste of adolescents in
the process of singing training. The effectiveness of the proposed method for
developing the musical-aesthetic taste of adolescents in the process of singing
training has been experimentally verified.