У дисертації досліджено проблему формування етнопедагогічної
культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вокальнохорового навчання. Етнопедагогічна культура визначена в якості цілісної
динамічної системи нерозривно пов’язаних між собою інтелектуальноціннісного, комунікативно-деонтологічного і креативно-діяльнісного
структурних компонентів. Науково обгрунтовано, розроблено й
конкретизовано педагогічні умови ефективного формування досліджуваного
феномена, до яких належать: фундаменталізація етнопедагогічного базису
для розбудови навчального середовища в межах процесу вокально-хорового
навчання, етнопедагогічна деонтологізація, інтеграція педагогічного
інструментарію вокально-хорового навчання.
Методика формування етнопедагогічної культури студентів
факультетів мистецтв педагогічних університетів передбачає впровадження
організаційного, продуктивно-практичного, порівняльно-оцінювального та
узагальнюючого етапів. Запропонована методика може бути використана в процесі вокально-хорового навчання майбутніх вчителів музичного
мистецтва, а також адаптована для процесів їх інструментальної та музичнотеоретичної підготовки.
В диссертации исследована проблема формирования
этнопедагогической культуры будущего учителя музыкального искусства в
процессе вокально-хорового обучения. Этнопедагогическая культура
определена в качестве целостной динамической системы неразрывно
связанных между собой интеллектуально-ценностного, комуникативнодеонтологического и креативно-деятельностного структурных компонентов.
Научно обоснованы, разработаны и конкретизированы педагогические
условия эффективного формирования исследуемого феномена, к которым
принадлежат: фундаментализация этнопедагогического базиса для развития
учебной среды в пределах процесса вокально-хорового обучения,
этнопедагогическая деонтологизация, интеграция педагогического
инструментария вокально-хорового обучения.
Методика формирования этнопедагогической культуры студентов
факультетов искусств педагогических университетов предусматривает
внедрение организационного, продуктивно-практического, сравнительнооценочного и обобщающего этапов. Предложенная методика может быть
использована в процессе вокально-хорового обучения будущих учителей
музыкального искусства, а также адаптирована для процессов их
инструментальной и музыкально-теоретической подготовки.
In the thesis the problem of the formation of the ethnopedagogical culture
of the future teacher of musical art in the process of vocal and choral studies is
investigated. The ethnopedagogical culture is defined as an integral dynamic
system of intellectual-value, communicative-deontological, and creative-activity
structural components inextricably interconnected. The pedagogical conditions for
the effective formation of the phenomen on under study are scientifically
substantiated, developed and specified: the fundamentalization of the ethnopedagogical basis for the development of the learning environment within the
process of vocal and choral education, ethno-pedagogical deontologization,
integration of the pedagogical tools of vocal and choral education.
The method of forming the ethnopedagogical culture of students of the
faculties of arts at pedagogical universities provides for the introduction of
organizational, productive, practical, comparative, evaluative and generalizing
stages. The proposed technique can be used in the process of vocal and choral
education of future teachers of musical art, as well as adapted for the processes of
their instrumental and musical-theoretical preparation.