У дисертації досліджено проблему формування музично-творчого
потенціалу підлітків у позаурочній співацькій діяльності. Проаналізовано стан
досліджуваної проблеми у теоретико-методологічній науковій літературі;
розглянуто сутність та складові творчого потенціалу особистості; уточнено
поняття «музично-творчий потенціал підлітків», розкрито його зміст і
структуру. Висвітлено специфіку позаурочної співацької діяльності,
конкретизовано особливості її змісту та організації в аспекті музично-творчого
потенціалу підлітків.
Визначено специфічні принципи та педагогічні умови формування
музично-творчого потенціалу підлітків у позаурочній співацькій діяльності;
розроблено діагностичний інструментарій констатувального експерименту,
обґрунтовано критерії, показники та встановлено рівні сформованості музичнотворчого потенціалу підлітків. Розроблено та експериментально перевірено
методику формування музично-творчого потенціалу підлітків у позаурочній
співацькій діяльності, яка складається з трьох етапів: мотиваційно-змістового,
пізнавально-поглиблюючого та креативно-моделюючого. Систематизовано та
узагальнено хід та результати педагогічного експерименту; здійснено перевірку
та оцінку ефективності розробленої авторської методики, доведено її
результативність. Розроблені навчально-методичні матеріали можуть бути
продуктивно використані викладачами, методистами, вчителями музичного
мистецтва та студентами музичних спеціальностей закладів вищої освіти.
В диссертации исследована проблема формирования музыкальнотворческого потенциала подростков во внеурочной певческой деятельности.
Проанализировано состояние исследуемой проблемы в теоретикометодологической научной литературе; рассмотрена сущность и составляющие
творческого потенциала личности; уточнено понятие «музыкально-творческий
потенциал подростков», раскрыто его содержание и структура. Освещена специфика внеурочной певческой деятельности, конкретизированы
особенности ее содержания и организации в аспекте музыкально-творческого
потенциала подростков.
Определены специфические принципы и педагогические условия
формирования музыкально-творческого потенциала подростков во внеурочной
певческой деятельности; разработан диагностический инструментарий
констатирующего эксперимента, обоснованы критерии, показатели и
установлены уровни сформированности музыкально-творческого потенциала
подростков. Разработана и экспериментально проверена методика
формирования музыкально-творческого потенциала подростков во внеурочной
певческой деятельности, которая состоит из трех этапов: мотивационносодержательного, познавательно-углубляющего и креативно-моделирующего.
Систематизированы и обобщены ход и результаты педагогического
эксперимента; осуществлена проверка и оценка эффективности разработанной
авторской методики, доказана ее результативность. Разработанные
методические материалы могут быть продуктивно использованы
преподавателями, методистами, учителями музыкального искусства и
студентами музыкальных специальностей в заведениях высшего образования.
In the dissertation the problem of forming of musical creative potential of
teenagers of extracurricular activity of singer is researched. The approaches to this
problem in the theory and methods of scientific literature are analyzed; the essence
and components of creative potential of person are considered; the definition of the
concept «musical creative potential of teenagers» were specified; its content and
structure are covered.
The research reveals and describes specific of extracurricular activity of singer,
the features of its content and organization in the aspect of musical creative potential
of teenagers are specified.
Specific principles and pedagogical conditions of forming of musical creative
potential of teenagers in the process of extracurricular activity of singer are defined;
diagnostic tools of confirmatory experiment had worked out; criteria, indexes are
proved and levels of formed of the investigated phenomenon by teenagers are
defined. The method of forming of musical creative potential of teenagers in the
process of extracurricular activity of singer has been experimentally verified. It has
been involved by three stages: motivational-informative, cognitive-deepening,
creative-modeling. The course and results of the pedagogical experiment have been systematized and generalized; the check and evaluation of the effectiveness of the
developed author’s methods has been carried out, its effectiveness had proved. The
training and methodological materials can be productively used by educators,
teachers of musical art and students of the musical specialties of higher education
institutions.