Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості проведення практичних занять з хатха-йоги з дітьми молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дмітрієва, Н. С.
dc.date.accessioned 2020-03-20T12:21:04Z
dc.date.available 2020-03-20T12:21:04Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Дмітрієва, Н. С. Особливості проведення практичних занять з хатха-йоги з дітьми молодшого шкільного віку / Н. С. Дмітрієва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 58-61. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27678
dc.description.abstract Дослідження присвячене виявленню особливостей практики хатха-йоги на заняттях дітей молодшого шкільного віку з фізичної культури. Шкільний вік вважається найбільш важливим періодом у процесі формування особистості. Саме в цьому віці закладається і зміцнюється фундамент здоров’я та розвитку фізичних якостей, необхідних для ефективної участі в різних формах рухової активності. Рухова активність дітей є одночасно і умовою, і стимулюючим факто- ром розвитку інтелектуальної, соціальної, психологічної та інших сфер життєдіяльності дитини. Хатха-йога, як засіб для розвитку, зміцнення і підтримки фізичних і психічних властивостей людського організму, може вирішити багато проблем, пов’язаних зі станом здоров’я сучасних дітей. Доцільно використовуючи досвід і творчо підходячи до занять, можна досягти значного поліпшення здоров’я дітей молодшого шкільного віку та зробити різноманітними їх заняття з фізичної культури. Йога для дітей являє собою комплекс занять на основі хатха-йоги, яка створює всі умови для гар- монійного з фізичного та психічного боку росту і розвитку дитячого організму. За рекомендаціями автора на першому етапі асани (фізичні вправи) виконуються тільки на рівні фізичного тіла, з контролем дихання. На другому етапі – слід додавати концентрацію уваги на області тіла, енергетичних центрів (в залежності від рівня підготовки). Під час прак- тики хатха-йоги дитина отримує навички управління своїм тілом, деякими фізіологічними та психічними процесами, які в ньому відбуваються. Закріплюючи у свідомості дітей загальнолюдські цінності, розвиваючи їх фізичні та емоцій- но-вольові якості, практика хатха-йоги допомагає дитині стати гармонійно розвиненою, творчою особистістю. Тому автор пропонує практику хатха-йоги розглядати як засіб виховання і необхідне доповнення до загальної освіти. ua
dc.description.abstract The research is devoted to the discovery of the features of the practice of hatha yoga in the classes of children of junior school age in physical culture. School age is considered to be the most important period in the process of personality formation. It is at this age that the foundation of health and development of the physical qualities necessary for effective participation in various forms of motor activity is laid and strengthened. Motor activity of children is both a condition and a stimulating factor for the development of intellectual, social, psychological and other spheres of vital activity of the child. Hatha Yoga, as a means to develop, strengthen and maintain the physical and mental properties of the human body, can solve many problems associated with the health of modern children. With the expedient use of experience and creatively approaching classes, it is possible to achieve a significant improvement in the health of children of elementary school age and to make a diverse range of their physical education classes. Yoga for children is a complex of classes based on hatha yoga, which creates all the conditions for the harmonious from the physical and mental side of the growth and development of the child’s body. According to the recommendations of the author in the first stage, the asanas (physical exercises) are performed only at the level of the physical body, with control of breathing. At the second stage – you should add concentration of attention on the body area, energy centers (depending on the level of preparation). During the practice of hatha yoga, the child receives skills in managing his body, some physiological and mental processes that take place there. By fixing in the minds of children the universal values, developing their physical and emotional and volitional qualities, the practice of hatha-yoga helps the child become a harmoniously developed, creative person. Therefore, the author suggests the practice of hatha yoga to be regarded as a means of education and the necessary complement to general education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject молодший шкільний вік ua
dc.subject йога ua
dc.subject хатха-йога ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject хатха-йога для дітей ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject розвиток дитини ua
dc.subject формування особистості ua
dc.subject вікові особливості дитячого організму ua
dc.subject junior school age ua
dc.subject yoga ua
dc.subject hatha yoga ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject hatha yoga for children ua
dc.subject physical education ua
dc.subject child development ua
dc.subject formation of personality ua
dc.subject age features of the child’s body ua
dc.subject.classification 371.398 ua
dc.title Особливості проведення практичних занять з хатха-йоги з дітьми молодшого шкільного віку ua
dc.title.alternative Features of Hatha Yoga in lessons with young children of school age ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу