Обґрунтовано психолого-педагогічні основи розвитку творчості учнів професійно-технічних навчальних закладів, що розглядаються як ефективний механізм професійної адаптації. Встановлено, що підготовка майбутніх фахівців на основі педагогіки індивідуальності не тільки дає ключ до розуміння того, звідки творча людина бере енергію і куди її скеровує, але і вчить, як досягти творчого рівня особистісного та професійного зростання. Освоєння різних видів творчості під час професійної підготовки дозволяє створити основу для більш широкого простору застосування професійної творчості. Запропоновано рекомендації щодо впровадження розглянутих психолого-педагогічних основ в практику роботи професійно-технічних навчальних закладів. Автор пропонує в процесі формування майбутніх фахівців в ПТНЗ застосовувати особистісно орієнтований підхід, розвивати ті види творчості, які резонують із зовнішніми впливами, орієнтованими на соціально-економічний і технологічний розвиток країни, акцентувати увагу на тих видах діяльності, які вимагають проектно орієнтованого мислення і умінь високого порядку.
The article deals with psychological and pedagogical principles of creativity development
of pupils at vocational schools, which is regarded as an effective mechanism for the
professional adaptation. It is found that future professionals training has to be based on the
principles of individuality pedagogics, which not only gives a key to understanding where a
person takes the creative energy and where it directs, but also teaches how to achieve the
level of creative personal and professional growth. The mastering of different kinds of creativity
during training lets to create a basis for wider area of professional work application.
The recommendations for implementation of the considered psychological and pedagogical
principles in the practice of vocational education are given. The author offers to apply personality-
oriented approach in the formation of future professionals at vocational schools, to
develop the kinds of creativity that resonate with external influences, focused on the socioeconomic
and technological development of the country, to focus on those activities that require
a design-oriented thinking and skills of high order.
Обоснованы психолого-педагогические основы развития творчества учащихся профес-
сионально-технических учебных заведений, рассматривающиеся как эффективный меха-
низм профессиональной адаптации. Установлено, что подготовка будущих специалистов
на основе педагогики индивидуальности не только дает ключ к пониманию того, откуда
творческий человек берет энергию и куда ее направляет, но и учит, как достичь творческо-
го уровня личностного и профессионального роста. Освоение разных видов творчества во
время профессиональной подготовки позволяет создать основу для более широкого про-
странства применения профессионального творчества. Предложены рекомендации отно-
сительно внедрения рассмотренных психолого-педагогических основ в практику работы
профессионально-технических учебных заведений. Автор предлагает в процессе формирования будущих специалистов в ПТУ применять личностно ориентированный подход,
развивать те виды творчества, которые резонируют с внешними влияниями, ориентиро-
ванными на социально-экономическое и технологическое развитие страны, акцентировать
внимание на тех видах деятельности, которые требуют проектно ориентированного мыш-
ления и умений высокого порядка.