The 10 scientific works which consist analysis state into conditions deep visual delect and also results of the experimental investigation are being defended
It is ascertained that conpunicating’s state of blind teenagers
depend on general determinants: activity, social purpose and
social perception, uhich with blindness reguire correction that
are realised, into a process of special teaching.
Author’s methodical reconaendations on the training of
communicating had been inculcated into the correction practice
of school for blind.
Защищается 10 научных работ» которые содержат анализ соотояния общения в условиях тяжелого зрительного дефекта, а также
результаты экспериментального исследования. Установлено, что
оформированность общения слепых подростков зависит от состо
яния основных детерминант: активности, социальной установки,
социальной перцепции, которые при слепоте требуют коррекции,
осуществляемой в процессе специального обучения.
Методические рекомендации автора по организации общения
слепых подростков были внедрены в практику коррекционной работы писал для слепых.