Дисертаційне дослідження присвячене вивченню та теоретичному
обґрунтуванню проблеми застосування різних видів мистецтв на уроках
музичного мистецтва з метою формування основ національної культури
молодших школярів. На основі аналізу наукової, педагогічної та
психологічної літератури, вперше розроблено і апробовано поетапну
методику формування основ національної культури молодших школярів
засобами різних видів мистецтв на уроках музичного мистецтва; визначено
критерії, показники та рівні сформованості основ національної культури молодших школярів засобами різних видів мистецтв; конкретизовано
сутність і структуру даного феномена; удосконалено особливості
інтегративного підходу до музичного навчання молодших школярів.
У результаті проведеної роботи доведено ефективність розробленої
поетапної методики формування основ національної культури молодших
школярів засобами порівняльного аналізу результатів, що були отримані в
контрольних та експериментальних групах. Якісний та кількісний аналіз
результатів формувального експерименту засвідчили зростання динаміки
рівнів сформованості основ національної культури молодших школярів в
експериментальних групах, а отже - доведена дієвість та ефективність
впровадження поетапної методики формування основ національної культури
молодших школярів на уроках музичного мистецтва.
Диссертационное исследование посвящено изучению и теоретическому
обоснованию проблемы применения различных видов искусств на уроках
музыкального искусства с целью формирования основ национальной
культуры младших школьников. На основе анализа научной, педагогической
и психологической литературы, впервые разработана и апробирована
поэтапная методика формирования основ национальной культуры младших
школьников средствами различных видов искусств на уроках музыкального
искусства; определены критерии, показатели и уровни сформированное™
основ национальной культуры младших школьников средствами различных
видов искусств; конкретизирована сущность и структура данного феномена;
усовершенствованы особенности интегративного подхода к музыкальному
обучению младших школьников.
В результате проведенной работы доказана эффективность
разработанной поэтапной методики формирования основ национальной
культуры младших школьников средствами сравнительного анализа
результатов, полученных в контрольных и экспериментальных группах.
Качественный и количественный анализ результатов формирующего
эксперимента показали рост динамики уровней сформированное™ основ
национальной культуры младших школьников в экспериментальных группах,
а следовательно - доказана действенность и эффективность внедрения поэтапной методики формирования основ национальной культуры младших
школьников на уроках музыкального искусства.
The dissertation research is devoted to the study and theoretical
substantiation of the problem of the application of various kinds of arts at the
lessons of musical art with the aim of forming the foundations of the national
culture of junior schoolchildren. On the basis of the analysis of scientific,
pedagogical and psychological literature, a step-by-step methodology for forming
the foundations of the national culture of junior schoolchildren with the means of
various kinds of arts at music lessons was developed and tested for the first time;
Criteria, indicators and levels of the formation of the foundations of the national
culture of junior schoolchildren by means of various kinds of arts; The essence and
structure of the given phenomenon is concretized; The features of the integrative
approach to musical training of younger schoolchildren have been improved.
As a result of the work performed, the effectiveness of the developed step-
by-step methodology for forming the foundations of the national culture of junior
schoolchildren by means of a comparative analysis of the results obtained in the
control and experimental groups was proved. Qualitative and quantitative analysis
of the results of the forming experiment showed an increase in the dynamics of the
levels of the formation of the foundations of the national culture of junior
schoolchildren in experimental groups, and consequently - the effectiveness and
effectiveness of the introduction of a stepwise methodology for the formation of
the foundations of the national culture of junior schoolchildren in music lessons
was proved.