У статі здійснено дослідження екранних медіа, як засобів, що формують нову модель людської поведінки. Виявлено, що розвиток екранних медіа від кіно до мобільних пристроїв призвів до трансформації взаємодії людини з екранним простором, здійснив перехід від масового рецептивного екранного досвіду до індивідуального рецептивного досвіду. Також, визначено, що розвиток інтерактивних екранних медіа, соціальних мереж та мобільних додатків сформував стратегію активної участі людини (користувача) у конструюванні екранного простору. Зазначено, що стратегія активної участі реалізується через нові екранні медіа (анімоване GIF зображення, відеоесе та відеопоезії), які найкраще співвідносять із сучасними принципами творчості: цінність творчої та економічної незалежності, вільного обміну інформації та доступу до використання всесвітнього культурного архіву.
The work is aimed to investigate the screen media, as a means of forming a new model of human behavior. The article discovers that the development of screen media from cinema to mobile devices has led to the transition from mass receptive screen experience to an individual receptive screen experience. The article also determines that the development of interactive screen media, social networks and mobile applications has formed a strategy of the active participation of a person (user) in the creation of the screen culture. The article notes that the strategy of active participation is implemented through new screen media (animated GIF images, video essay and video poetry) that best correlate with modern principles of creativity: the value of creative and economic independence, the free exchange of information and access to the use of the worldwide cultural archive.