У дисертації досліджується проблема формування готовності до
вокально-хорової роботи студентів факультетів мистецтв педагогічних
університетів із застосуванням проектних технологій. Подано аналіз базових
понять дослідження, висвітлено специфіку, сутність та зміст означеного
феномена, визначено принципові підходи, що зумовило виокремлення
мотиваційно-емоційного, компетентнісно-конструктивного, самостійно-творчого, рефлексивно-корекційного компонентів готовності майбутніх
учителів музики до вокально-хорової роботи із застосуванням проектних
технологій, визначено педагогічні умови їх формування. Вперше
сформульовано й обґрунтовано критерії, показники, охарактеризовано рівні
готовності майбутніх учителів музики до вокально-хорової роботи із
застосуванням проектних технологій.
Розроблено та впроваджено в педагогічно-мистецький процес поетапну
методику формування готовності студентів до вокально-хорової роботи із
застосуванням проектних технологій, яка є цілісною системою, що передбачає
узгодження з психологічними та художньо-творчими вимогами до управління
вокально-хоровим процесом та змістовними складовими проектної діяльності,
застосування комплексу проектних технік, методів, стратегій управління
творчими процесами. У цілому дослідження підтвердило, що запропонована
методика сприяє ефективності формування готовності майбутніх учителів
музики до вокально-хорової роботи, досягненню студентами оптимальних і
презентабельних мистецьких результатів, отриманню якісних проектних
продуктів вокально-хорової діяльності в умовах факультетів мистецтв
педагогічних університетів.
В диссертации исследуется проблема формирования готовности к
вокально-хоровой работы студентов факультетов искусств педагогических
университетов с применением проектных технологий. Представлен анализ
базовых понятий исследования, освещены специфика, сущность и содержание
указанного феномена, определены принципиальные подходы, что обусловило
выделение мотивационно-эмоционального, компетентно-конструктивного,
самостоятельно-творческого, рефлексивно-коррекционного компонентов
готовности будущих учителей музыки к вокально-хоровой работе с
применением проектных технологий, определены педагогические условия их
формирования. Впервые сформулированы и обоснованы критерии, показатели,
охарактеризованы уровни готовности будущих учителей музыки к вокально-
хоровой работе с применением проектных технологий.
Разработана и внедрена в учебный процесс поэтапная методика
формирования готовности студентов к вокально-хоровой работе с применением
проектных технологий, которая является целостной системой, что
предусматривает согласование с психологическими и художественными требованиями к управлению вокально-хоровым процессом и содержательными
составляющими проектной деятельности, применение комплекса проектных
техник, методов, стратегий управления творческими процессами. В целом
исследование подтвердило, что предложенная методика способствует
эффективности формирования готовности будущих учителей музыки к
вокально-хоровой работе, достижению студентами оптимальных и
презентабельных художественных результатов, получению качественных
проектных продуктов вокально-хоровой деятельности в условиях факультетов
искусств педагогических университетов.
In the dissertation the problem of formation of readiness for vocal and choral
work of students of faculties of arts of pedagogical universities with application of
project technologies is investigated. The analysis of the basic concepts of research
highlights the specificity, the nature and content of the definite phenomenon defined
the basic approaches, which led to the isolation of the motivational-emotional,
competence-constructive, independently-creative, reflexive-correctional components
of the readiness of future music teachers to vocal-choral work with the use of the
project technologies, defined pedagogical conditions of their formation. For the first
time formulated and justified criteria, indicators, described levels of readiness of
future music teachers to vocal-choral work with application of the project
technologies.
The stage-by-stage methodology of formation of students' readiness for vocal-
choral work with the use of the project technologies is developed and introduced into
the pedagogical and artistic process, which is a coherent system that involves
reconciling with the psychological and artistic and creative requirements for the
management of the vocal-choral process and the content components of the project
activity, the application of a complex of project techniques, methods, strategies for
managing creative processes. In general, the research confirmed that the proposed
method contributes to the formation of the readiness of future music teachers to vocal
and choral work, achievement of the students with optimal and presentable artistic
results, obtaining quality project products of vocal and choral activity in the faculties
of art of pedagogical universities.