Дана стаття присвячена презентації та аналізу результатів дослідження «Демократія в освіті», проведеного у лютому 2019 року в рамках проекту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії
та Палестині». Дослідження є однією з комплексних спроб проаналізувати
спектр визначень демократії в освіті, бачення її місця в освітньому середовищі та перешкод на шляху впровадження демократії в процес підготовки
вчителів. Проведений аналіз засвідчив існування певних викликів, – домінування «вузького» розуміння демократії серед української освітньої спільноти та викладання про демократію, присутність рудиментів радянської
системи в сучасному освітньому середовищі, наявність деякого відчуження
знання про демократію і звуження їх до окремої дисципліни, – що потребують додаткового вивчення та розробки науковою спільнотою стратегії їх
подолання
This article is dedicated to the presentation and analysis of the results of the
Democracy in Education survey (February 2019) conducted within the project
“Development of a Culture of Democracy in Teacher Education in Ukraine, Norway and Palestine”. The research is one of a comprehensive attempt to analyze the
range of definitions of democracy in education, visions of its place in the educational environment, and the obstacles to implementing democracy in the teacher
training process. The analysis showed that there were some challenges – the dominance of a “thin” understanding of democracy among the Ukrainian educational
community and teaching about democracy, the presence of the Soviet system’s rudiments in the modern educational environment, the presence of some alienation
of knowledge about democracy and narrowing them to a separate discipline. So,
there is a need in developing strategies for overcoming them.