Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

"Formal" and "non-formal" education in the differentiation of intrinsic properties

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Слабко, Володимир Миколайович
dc.contributor.author Марусинець, Маріанна Михайлівна
dc.contributor.author Стрельник, Ольга Олександрівна
dc.date.accessioned 2019-09-23T08:35:05Z
dc.date.available 2019-09-23T08:35:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Slabko Volodymyr. "Formal" and "non-formal" education in the differentiation of intrinsic properties / Volodymyr Slabko, Marianna Marusynets, Olga Strelnik // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : Видавництво «Гілея», 2019. – Вип. 15 (7-8) : гуманітарні науки. – С. 76-89. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25607
dc.description.abstract У статті здійснено аналіз дефініцій “формальна” і “неформальна” освіта як різновидів освіти впродовж життя в контексті зарубіжних та українських учених. Окреслено змістове поле “освіта впродовж життя” в координатах міждисциплінарних досліджень та основних підходів та тлумачень учених. Визначено сутнісні характеристики формальної, неформальної та інформальної освіти; вказано на їх пріоритети та ключові відмінності, що відмежовують їх між собою: формальну освіту від неформальної (альтернатива формальній). Відмінністю інформальної освіти є те, що вона не інституалізована, а також за такими ознаками, як: термін навчання, вікові, гендерні регіональні, релігійні ознаки, а також право на вибір навчального закладу чи навчальної установи, напряму підготовки і спеціальності, освітніх та освітньо-професійних програм. ua
dc.description.abstract The article analyzes the definitions of "formal" and "nonformal" education as varieties of lifelong learning in the context of foreign and Ukrainian scholars. The meaningful field of "lifelong education" in the coordinates of interdisciplinary research and basic approaches and interpretations of scientists is outlined. The essential characteristics of formal, nonformal and informal education are determined; their priorities and key differences that distinguish them from one another: formal education from non-formal education (alternative to formal education). The difference between information education is that it is not institutionalized, but also in terms of: term of study, age, gender, regional, religious, as well as the right to choose an educational institution or educational institution, field of training and specialty, educational and educational - professional programs. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Видавництво «Гілея» ua
dc.subject освіта впродовж життя ua
dc.subject неформальна освіта ua
dc.subject формальна освіта ua
dc.subject інформальна освіта ua
dc.subject lifelong learning ua
dc.subject non-formal education ua
dc.subject formal education ua
dc.subject informal education ua
dc.subject.classification 37.013.31 ua
dc.title "Formal" and "non-formal" education in the differentiation of intrinsic properties ua
dc.title.alternative "Формальна" і "неформальна" освіта в диференціації сутнісних характеристик ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics