У дисертації досліджено актуальну проблему сучасної теорії та практики – формування вокально-хорових навичок підлітків у системі позашкільної
мистецької освіти. У роботі проведено ретроспективний аналіз розвитку
вокально-хорового мистецтва в Україні. Розроблено компонентну структуру
означеного феномена на засадах аксіологічного, компетентнісного,
праксеологічного підходів в єдності емоційно-мотиваційного, когнітивно-
процесуального, діяльнісно-виконавського та оцінювально-самостійного
компонентів.
Розроблено методичну модель формування вокально-хорових навичок
підлітків та обґрунтовано педагогічні умови формування вокально-хорової
компетентності з врахуванням вікових особливостей підлітків.
Експериментально перевірена авторська модель формування означеного
феномена, що передбачає поетапне використання запропонованої методики під
час формування вокально-хорових навичок підлітків з використанням
музичного фольклору, мультимедійних технологій та інтерактивних методів
навчання. Результатами дослідження підтверджено ефективність
запропонованої методики та впроваджено в освітній процес позашкільних
навчальних закладів художньо-естетичного спрямування: центр дитячої та
юнацької творчості, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади,
мистецькі школи, позашкільні навчальні заклади.
В диссертации исследована актуальная проблема современной теории и
практики - формирование вокально-хоровых навыков подростков в системе
внешкольного художественного образования. В работе проведен
ретроспективный анализ развития вокально-хорового искусства в Украине.
Разработана компонентная структура отмеченного феномена на принципах
аксиологии, компетентносного, праксеологического подходов в единстве
эмоционально-мотивационного, когнитивно-процессуального, деятельно-
исполнительного и оценочно-самостоятельного компонентов.
Разработана методическая модель формирования вокально-хоровых
навыков подростков и обоснованы педагогические условия формирования
вокально-хоровой компетентности с учетом возрастных особенностей
подростков. Экспериментально проверена авторская модель формирования
отмеченного феномена, что предусматривает поэтапное использование
предложенной методики во время формирования вокально-хоровых навыков
подростков с использованием музыкального фольклора, мультимедийных
технологий и интерактивных методов обучения. Результативно подтверждена
эффективность предложенной методики и внедрены в образовательный процесс
внешкольных учебных заведений художественно-эстетического направления
центра детского и юношеского творчества, начальные специализированные
художественные учебные заведения, художественные школы, внешкольные
учебные заведения.
In the dissertation the actual problem of modern theory and practice - formation
of vocal-choral skills of teenagers in the system of extra-curricular artistic education
is researched. In this work a retrospective analysis of the development of vocal-choral
art in Ukraine was conducted. The component structure of this phenomenon is
developed on the basis of axiological, competence and praxeological approaches in the unity of emotionally-motivational, cognitive-procedural, activity-performance
and evaluation-independent components.
The methodical model of formation of vocal-choral skills of adolescents is
developed and the pedagogical conditions of formation of vocal-choral competence
taking into account age characteristics of adolescents are grounded. The author's
model of the formation of this phenomenon has been experimentally tested, which
involves the phased use of the proposed methodology during the formation of vocal
and choral skills of adolescents using musical folklore, multimedia technologies and
interactive teaching methods. Effectively confirmed the effectiveness of the
proposed methodology and was introduced into the educational process of extra-curriculum educational institutions of artistic and aesthetic orientation: center for
children and youth creativity, initial specialized art schools, art schools, extra-curricular educational institutions.