Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Базові компетенції майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії у становленні професійної майстерності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Копочинська, Ю. В.
dc.contributor.author Дмітрієва, Н. С.
dc.date.accessioned 2019-09-12T09:26:24Z
dc.date.available 2019-09-12T09:26:24Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Копочинська, Ю. В. Базові компетенції майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії у становленні професійної майстерності / Ю. В. Копочинська, Н. С. Дмітрієва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 4 (112). – С. 51-57. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25454
dc.description.abstract У статті виділені, в системі блоків, базові компетенції: комунікативному, особистого удосконалення, когнітивному, інформаційному, емоційно-вольовому, соціальному та особистісному. У кожному з блоків виділені основні складові базових компетенцій майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії, а також мету і завдання їх розвитку. Встановлено, що гармонійний розвиток базових компетенцій у майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії є основою становлення їх професійної майстерності. Для формування базових компетенцій фахівців з фізичної терапії та ерготерапії є необхідним встановлення інтеграційних зв’язків між елементами системи змісту освіти. Також є необхідним виділення організаційно-педагогічних умов формування базових компетенцій фахівців з фізичної терапії та ерготерапії, які поділено на чотири групи: організаційні, змістовно-технологічні, контрольно-оцінні, акмеологічні. ua
dc.description.abstract The article highlights, in the system of blocks, basic competences: communicative, personal development, cognitive, informational, emotional-volitional, social and personal. In each of the blocks, the main components of the basic competences of future specialists in physical therapy and ergotherapy, as well as the purpose and tasks of their development are identified. It is established that the harmonious development of basic competences for future specialists in physical therapy and ergotherapy is the basis for the development of their professional skills. To form the basic competencies of specialists in physical therapy and ergotherapy, it is necessary to establish integration links between the elements of the educational content system. The subject structure of any curriculum conceals the danger because the whole will be obscured by its individual parts. In order to avoid this danger, it is necessary to ensure, during the construction of any educational system, the synthesis, integration, connection of parts to the whole. Specialists in the field of integrative content of education emphasize that in the content of training of future specialists in physical therapy it is necessary to ensure the synthesis, integration, unification of parts in a single whole. The tendency towards deeper integration of theoretical disciplines with productive activity is viewed. Integration is an expression of the unity of purpose, principles and content of the organization of the process of education and upbringing, the result - the basic competencies. It is also necessary to allocate organizational and pedagogical conditions for the formation of basic competencies of specialists in physical therapy and ergotherapy, which are divided into four groups: organizational, content-technological, control and evaluation, acmeological. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фахівець ua
dc.subject фахівець з фізичної терапії та ерготерапії ua
dc.subject фізична терапія ua
dc.subject професійна майстерність ua
dc.subject професійні компетенції ua
dc.subject базові компетенції ua
dc.subject організаційно-педагогічні умови ua
dc.subject specialist ua
dc.subject specialist in physical therapy and ergotherapy ua
dc.subject physical therapy ua
dc.subject professional skills ua
dc.subject professional competences ua
dc.subject basic competences ua
dc.subject organizational and pedagogical conditions ua
dc.subject.classification 378.14:796.01 ua
dc.title Базові компетенції майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії у становленні професійної майстерності ua
dc.title.alternative Basic competences of future specialists in physical therapy and ergotherapy in the development of professional skills ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics