Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Корець, Олександр Миколайович
dc.date.accessioned 2019-06-05T12:51:30Z
dc.date.available 2019-06-05T12:51:30Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Корець, О. М. Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти / О. М. Корець // Інформаційні технології і засоби навчання : електрон. наук. фах. вид. / Ін-т інформ. технол. і засобів навчання Нац. акад. пед. наук України, Ун-т менедж. освіти Нац. акад. пед. наук України. - Київ, 2018. - Том 67, №5, - С. 94-103. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24562
dc.description.abstract У статті науково обгрунтовано професійну спрямованість вивчення сучасних інформаційних технологій майбутніми вчителями технологічної галузі. Окреслені основні позиції форматування змісту програми цієї навчальної дисципліни, продемонстровані шляхи можливого використання інформаційних ресурсів для вивчення технікотехнологічних навчальних дисциплін. Як приклад професійного спрямування розглядається проблематика розробки навчаючих програм з техніко-технологічних дисциплін, які реалізують можливість контролю знань студентів, проведення ускладнених технічних розрахунків, оцінки знань студентів за звітність, а також реалізації віртуальних лабораторних робіт у форматі симуляції. У процесі розробки навчаючих програм враховані психологічні вимоги до них, сутність яких полягає у формуванні цілісного образу розв’язуваної задачі, поетапного розв’язування запрограмованих проблемних ситуацій, посилення смислової, логічної та просторової діяльності, що дає можливість перенести акцент у навчальному процесі з пошуку необхідної інформації на власне дослідження. Моніторинг ефективності запровадження до навчального процесу професійно спрямованого змісту курсу «Сучасні інформаційні технології» проводився за такими критеріями: когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, ціннісно-рефлексивний. Була простежена позитивна динаміка якісних показників (з високим та достатнім рівнем) сформованості технічної компетентності учителів технологій у експериментальних групах. Для грунтовного оволодіння студентами сучасними інформаційними технологіями запропоновано включити до циклу вибіркових навчальних дисциплін професійної підготовки вчителів технологій автономний курс «Комп'ютерне проектування та моделювання», на який відводяться підсумкові й узагальнюючі функції в контексті опанування майбутніми учителями сучасними інформаційними технологіями. ua
dc.description.abstract The article focuses on the professional orientation in studies of modern information technologies by future technology teachers. The main positions of formatting the content of the program of this discipline are outlined, as well as demonstrated the ways of possible use of information resources for studying technical and technological disciplines. As an example of a professional direction, the problem of developing teaching programs on technical and technological disciplines, which realize the ability to control knowledge of students, the implementation of complicated technical calculations, assessment of student knowledge for reporting, as well as the implementation of virtual laboratory work in the format of simulation is presented. In the process of developing educational programs, psychological requirements to them have been taken into account, the essence of which is the formation of a holistic image of the solvable problem, step-by-step solving the programmed problem situations, strengthening semantic, logical and spatial activity, which makes it possible to shift the emphasis in the learning process from finding the necessary information to conducting own research. The monitoring of the effectiveness of the introduction of the professionally directed content of the course "Modern Information Technologies" into the educational process has been carried out according to the following criteria: cognitive, motivational, activity, value-reflexive. The positive dynamics of qualitative indicators (with high and sufficient level) of the formation of technical competence of technology teachers in experimental groups were traced. For grounded students’ acquaintance with modern information technologies, it is proposed to include an autonomous course "Computer Design and Modeling" in the cycle of selective academic disciplines for professional training of technology teachers, which has summarizing and generalizing functions in the context of modern information technologies. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Інститут інформаційних технологій та навчання ua
dc.subject симуляція ua
dc.subject професійна спрямованість ua
dc.subject учителі технологій ua
dc.subject сучасні інформаційні технології ua
dc.subject навчаючі програми ua
dc.subject технічна компетентність ua
dc.subject professional orientation ua
dc.subject technology teacher ua
dc.subject modern information technologies ua
dc.subject educational programs ua
dc.subject technical competence ua
dc.subject simulation ua
dc.title Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу