Віртуальна реальність спричинила певну послідовність соціально-культурних змін, які не залишили без уваги й освітній вимір людського існування. Процеси віртуалізації освітнього простору пов’язані з множиною вже визначених чинників та можуть бути ефективно реалізовані в міжнародній освітній діяльності лише в певних умовах. Тому ретроспективний аналіз даної множини чинників та умов дозволить оптимізувати міжна-родну освітню діяльність засобами віртуальної реальності, як такої що існує в межах діючої реальності, що її продукує.
Virtual reality has caused a certain sequence of socio-cultural changes, which have not ignored the educational dimension of human existence. The virtualization processes of the educational space are associated with a variety of factors already defined and can be effectively implemented in international educational activities only under certain conditions. Therefore, a retrospective analysis of this set of factors and conditions will allow optimizing international educational activities by means of virtual reality, as such, which exists within the framework of the existing reality, which produces it.