ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шевченко, В. В. | |
dc.contributor.author | Маркусь, І. С. | |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T13:29:45Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T13:29:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Шевченко, В. В. Теоретичні аспекти використання мережевих сервісів на основі хмарних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів технологій / В. В. Шевченко, І. С. Маркусь // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. СXХХІХ (139). – С. 247-256. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24464 | |
dc.description.abstract | Інформатизація суспільства – це глобальний соціальний процес, особливість якого полягає в тому, що домінуючим видом діяльності в сфері суспільного виробництва є збір, нагромадження, обробка, збереження, передача і використання інформації, які здійснюються на основі сучасних засобів мікропроцесорної та обчислювальної техніки, а також на базі різноманітних засобів інформаційного обміну. Використання електронних програмних засобів навчання як сучасних інформаційних технологій в системі освіти дозволить внести суттєві зміни в процес навчання. | ua |
dc.description.abstract | Informatization of society is a global social process, the peculiarity of which is that the collection, accumulation, processing, preservation, transfer and use of information that is carried out on the basis of modern means of microprocessor and computer technology, as well as on the the basis of various means of information exchange. The use of electronic software learning tools as modern information technology in the education system will make significant changes in the learning process. In addition, the characteristics of modern hardware are changing and improving almost every day, so any educational organization is unlikely to be able to update its technical base in accordance with the rapidly changing computing capabilities of modern computers and provide the educational process with the latest innovations in computer technology. In educational institutions, cloud computing tools for education have not been used until recently due to lack of information about them and the lack of practical skills for their use for educational purposes. And only relatively recently, since the emergence of the concept of modernization of education, where much attention is devoted to the use of cloud technologies in education, future teachers in their professional activities began to use these technologies, but not to their full extent. Learning in the informational educational environment with the use of cloud technologies will enable the organization of educational activities in accordance with modern requirements and taking into account the effectiveness of the application of innovative technologies in the educational process. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | інформаційні технології | ua |
dc.subject | ІКТ | ua |
dc.subject | компетентнісний підхід | ua |
dc.subject | інформаційна грамотність та хмарні обчислення | ua |
dc.subject | information technologies | ua |
dc.subject | ICT | ua |
dc.subject | competency approach | ua |
dc.subject | information literacy and cloud computing | ua |
dc.subject.classification | 378.011.3-051:004.738.5(043.3) | ua |
dc.title | Теоретичні аспекти використання мережевих сервісів на основі хмарних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів технологій | ua |
dc.title.alternative | Theoretical aspects of the use of network services based on cloud technologies in the process of preparing future technology teachers | ua |
dc.type | Article | ua |