ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Kobylianska, I. V. | |
dc.date.accessioned | 2019-04-20T10:01:52Z | |
dc.date.available | 2019-04-20T10:01:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Kobylianska, I. V. The role of phonetics in teaching oral english at the university / I. V. Kobylianska // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІІ (138). - C. 258-265. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24285 | |
dc.description.abstract | This article analyzes the role and importance of the development of pronunciation skills in teaching oral English at the university. Apart of given a description of the different characteristic or peculiarities of the English sound system, the numerous activities at all levels which can be used to develop and practice pronunciation skills in the EFL classroom have been reviewed. Sounds are classified firstly into whether they are consonants or vowels. However, the sounds of English not make up the whole picture of pronunciation because "speech is a continuum without clear cut borderlines between individual sounds". It has been determined that there are six principal functions of intonation: emotional, grammatical, informational, textual, psychological, indexical. All speech events could be described according to a series of factors when the speakers engage in conversation: prominence, topic management, information status, turn-taking, social meaning and roles, degree of involvement. Finally, it have been explored that there are numerous possibilities which can be used for students to develop and practies their pronunciation skills in the classroom ranging from the most simple question and answer exercises, through meaningful drills of new strucrures, prepared dialoges or substitution exercises, and others. The great majority of exercises in textbooks can be carried out equally efficiently as oral exercises. | ua |
dc.description.abstract | Cтаття аналізує роль та важливість розвитку навичок вимови у викладанні усної англійської мови у ВНЗ. Окрім опису різних характеристик чи особливостей фонетичної системи англійської мови, розглянуто безліч заходів різного рівня, які можуть бути використані для практики фонетики на уроках англійської мови. Звуки перш за все класифікуються на приголосні та голосні. Проте вони не складають всю картину вимови, оскільки "мова є суцільною без чітких границь між окремими звуками". Визначено, що існує шість основних функцій інтонації: емоційна, граматична, інформаційна, текстова, психологічна, індексна. Всі мовні прояви можуть бути описані відповідно до ряду факторів, коли співбесідники залучаються до розмови: важливість, управління темою, статус інформації, черга, соціальний зміст і ролі, ступінь залучення. Нарешті, було досліджено, що існує безліч можливостей, які можуть бути використані для розвитку та практики вимови студентів у класі, починаючи від найпростіших вправ із запитаннями та відповідями, шляхом проведення значущих тренувань нових структур, підготовлених діалогів чи заміни вправ та ін. Переважна більшість вправ у підручниках може бути виконана так ефективно, як і усні вправи. | ua |
dc.description.abstract | Статья анализирует роль и важность развития навыков произношения в преподавании устного английского языка в вузе. Кроме описания различных характеристик или особенностей фонетической системы английского языка, рассмотрено множество видов деятельности различного уровня, которые могут быть использованы для практики фонетики на уроках английского языка. Звуки прежде всего классифицируются на согласные и гласные. Однако они не составляют всю картину произношения, поскольку "язык является континуум без четких границ между отдельными звуками". Определено, что существует шесть основных функций интонации: эмоциональная, грамматическая, информационная, текстовая, психологическая, индексная. Все языковые проявления могут быть описаны в соответствии с рядом факторов, когда собеседники привлекаются к разговору: важность темы, управления темой, статус информации, очередь, социальное содержание и роли, степень вовлечения. Наконец, было исследовано, что существует множество возможностей, которые могут быть использованы для развития и практики произношения студентов в классе, начиная от самых простых упражнений с вопросами и ответами, путем проведения значимых тренировок новых структур, подготовленных диалогов или замены упражнений и др. Большинство упражнений в учебниках может быть выполнена так эффективно, как и устные упражнения. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | phonetics | ua |
dc.subject | teaching oral English | ua |
dc.subject | to develop | ua |
dc.subject | to practies | ua |
dc.subject | pronunciation skills | ua |
dc.subject | phonemic system | ua |
dc.subject | sounds | ua |
dc.subject | English language | ua |
dc.subject | фонетика | ua |
dc.subject | викладання усної англійської. | ua |
dc.subject | розвиток | ua |
dc.subject | практика | ua |
dc.subject | навички вимови | ua |
dc.subject | фонетична система | ua |
dc.subject | звуки | ua |
dc.subject | англійська мова | ua |
dc.subject | преподавание устного английского | ua |
dc.subject | развитие | ua |
dc.subject | навыки произношения | ua |
dc.subject | фонетическая система | ua |
dc.subject | английский язык | ua |
dc.subject.classification | 378.147:811.111:81’342 | ua |
dc.title | The role of phonetics in teaching oral english at the university | ua |
dc.type | Article | ua |