Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Діагностика рівнів розвитку слухацької культури учнів-підлітків мультимедійними засобами на уроках музики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сяо Цзяцзюнь
dc.date.accessioned 2019-04-19T12:20:32Z
dc.date.available 2019-04-19T12:20:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сяо Цзяцзюнь. Діагностика рівнів розвитку слухацької культури учнів-підлітків мультимедійними засобами на уроках музики / Сяо Цзяцзюнь // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІІ (138). - C. 205-211. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24269
dc.description.abstract Розкрито констатувальний етап педагогічного експерименту, основними методами дослідження якого стали: анкетування вчителів музики та учнів-підлітків з метою визначення їх позиції щодо застосування мультимедійних навчальних засобів з музичного мистецтва на уроках музики; анкетування й тестування з метою перевірки розвитку основних компонентів їх слухацької культури. З’ясовано, що більшість з опитаних учителів працюють за традиційними методиками, використовуючи комп’ютер для співу під фонограму і слухання музики, складаючи найпростіші мультимедійні презентації до окремих етапів уроку музики. Втім вчителі усвідомлюють необхідність залучення інформаційно-комунікаційних технологій до шкільного музичного навчання. Анкетування учнів показало їх малу обізнаність щодо освітніх мультимедійних програм, але підлітки виявили готовність ознайомлення з ними та вбачають за необхідне активніше використовувати їх у навчально-музичній діяльності. З’ясовано також, що вподобання школярів середніх класів спрямовані переважно у бік естрадно-розважальної музики, водночас маються задатки зацікавленості класичною музикою. Крім того, у школярів не розвинуто емоційно-оцінне ставлення до музики, а знання особливостей музичного мистецтва не зведені в систему, що спрямована на цілісний підхід до вивчення музичного твору. ua
dc.description.abstract Раскрыт констатирующий этап педагогического эксперимента, основными методами исследования которого стали: анкетирование учителей музыки и учащихся-подростков с целью определения их позиции по применению мультимедийных учебных средств музыкального искусства на уроках музыки; анкетирование и тестирование учащихся с целью проверки развития основных компонентов их слушательской культуры. Выяснено, что большинство из опрошенных учителей работают по традиционным методикам, используя компьютер для пения под фонограмму и слушания музыки, составляя простые мультимедийные презентации к отдельным этапам урока музыки. Однако, учителя осознают необходимость привлечения информационно-коммуникационных технологий к школьному музыкальному обучению. Анкетирование учащихся показало их малую осведомленность относительно образовательных мультимедийных программ, но подростки выявили готовность ознакомления с ними и видят необходимым активно использовать их в учебно-музыкальной деятельности. Выяснено также, что предпочтения школьников средних классов направлены преимущественно в сторону эстрадно-развлекательной музыки, в то же время имеются задатки заинтересованности классической музыкой. Кроме того, у школьников не развито эмоционально-оценочное отношение к музыке, а знание особенностей музыкального искусства не сведены в систему, направленную на целостный подход к изучению музыкального произведения. ua
dc.description.abstract The revealing stage of the pedagogical experiment is revealed, the main research methods of which are: questioning of music teachers and teenagers with the purpose of determining their position on the use of multimedia educational means of musical art in music lessons; questioning and testing of students to check the development of the main components of their listening culture. It is found out that most of the teachers surveyed work according to traditional methods, using a computer for singing to a phonogram and listening to music, making simple multimedia presentations to individual stages of the music lesson. However, teachers are aware of the need to attract information and communication technologies to school music education. Questioning of students showed their low awareness of educational multimedia programs, but the adolescents have revealed their readiness to get acquainted with them and see it necessary to actively use them in educational and musical activities. It has also been found out that the preferences of schoolchildren in the middle classes are mainly directed towards variety-entertaining music, at the same time there are makings of interest in classical music. In addition, schoolchildren do not develop an emotionally-evaluative attitude to music, and knowledge of the features of musical art is not reduced to a system aimed at a holistic approach to the study of a musical work. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject слухацька культура ua
dc.subject урок музичного мистецтва ua
dc.subject вчителі музики ua
dc.subject учні-підлітки ua
dc.subject засоби мультимедіа ua
dc.subject анкетування ua
dc.subject тестування ua
dc.subject слушательская культура ua
dc.subject урок музыкального искусства ua
dc.subject учителя музыки ua
dc.subject ученики-подростки ua
dc.subject средства мультимедиа ua
dc.subject анкетирование ua
dc.subject тестировании ua
dc.subject listening culture ua
dc.subject music art lessons ua
dc.subject music teachers ua
dc.subject teenagers ua
dc.subject multimedia ua
dc.subject questioning ua
dc.subject testing ua
dc.subject.classification 373.5.091.3:78:004.032.6 ua
dc.title Діагностика рівнів розвитку слухацької культури учнів-підлітків мультимедійними засобами на уроках музики ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу