У статті подано теоретичний аналіз сутності освітнього маркетингу як системи,
закономірностей його функціонування та розвитку, а також на основі дослідження споживачів професійної освіти та їхніх потреб, освітніх послуг як основних об’єктів маркетингу визначено основні складові процесу освітнього маркетингу та їхній вплив на діяльність освітнього закладу. Відповідно до теорії маркетингу, до складу учасників ринкових відносин професійного освітнього закладу, крім споживачів професійної освіти і конкурентів, входять: посередницькі структури, постачальники і держава. Також автор виокремлює кілька глобальних цілей системи освітнього маркетингу, що визначаються виходячи з ситуації на ринку, стану закладу та його можливостей. У межах досліджуваної проблеми, вивчено і проаналізовано наявні моделі маркетингових послуг.
Для розвитку професійної освітньої установи визначено функції системи маркетингу – сукупність видів діяльності, спрямованих на вивчення ринку, розвиток асортименту освітніх послуг, поліпшення їх якості, просування їх до споживачів.
In the article the theoretical analysis of essence of the educational marketing is given as a system,
conformities to law of his functioning and development, and also on the basis of research of consumers of
trade education and their necessities, educational services as basic objects of marketing the basic
constituents of process of the educational marketing and their influence are certain on activity of
educational establishment.
In accordance with the theory of marketing, in the complement of participants of market relations
of professional educational establishment, except the consumers of trade education and competitors,
enter: intermediary structures, suppliers and state. Also an author distinguishes a few global aims
systems of the educational marketing, which are determined coming from a situation at the market, states
of establishment and his possibilities. Within the limits of the investigated problem, the present models of
marketing of services are studied and analysed.
For development of professional educational establishment the functions of the marketing system –
aggregate of types of activity, sent to the study of market, development of assortment of educational
services, improvement of their quality, moving of them toward consumers are certain.