ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Орос, Ільдіко | |
dc.date.accessioned | 2019-04-05T06:31:38Z | |
dc.date.available | 2019-04-05T06:31:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Орос Ільдіко. Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у контексті глобалізації європейського освітнього простору / Орос Ільдіко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – Вип. СXХІХ (129). – С. 139-146. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24019 | |
dc.description.abstract | Подається характеристика основних тенденцій розвитку європейського освітнього простору. Аналізується сучасні дослідження формування полікультурної компетентності у майбутніх учителів початкової школи. | ua |
dc.description.abstract | Transformational changes occurring in the political, social and educational society are the result of modernization of our country in the vector democratization and humanization. The process of globalization and the contemporary European society predetermine a number of new requirements of future specialists. Nowadays our country is characterized by contemporary trends: Ukraine as an independent state and orientation of the education system within the European educational society. Admission the national higher education system to the Bologna Declaration provides the higher education reform, modernization of multicultural training, the creation of multicultural educational environment that provides the training in the cultural context. Multiculturalism is a basic modern education standards, based on the fundamental values of European democratic society, human rights, equality, peace, social justice, democracy, freedom, security, interdependence, pluralism, cultural diversity. In this context of multicultural competence of specialists is essential for training of the young generation to life in modern Europe. The main directions of the globaliization of modern society is the forming of multicultural educational environment. In such circumstances, the person faces such important issues as the preservation of their cultural identity and adaptation in a multicultural environment. The phenomenon of multicultural competence is characterized as integrative component, reflecting the ability to implement policies of the multicultural space, personal quality that is based on tolerance, harmonizing its internal peace and respect for the multicultural society based on a system of multicultural knowledge, skills, interests needs, motivations, values, and provides an effective solution of professional tasks in the multicultural interaction with various social groups and nationalities. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | європейський освітній простір | ua |
dc.subject | глобалізація | ua |
dc.subject | полікультурне освітнє середовище | ua |
dc.subject | полікультурна компетентність | ua |
dc.subject | European educational space | ua |
dc.subject | globalization | ua |
dc.subject | multicultural educational environment | ua |
dc.subject | multicultural competence | ua |
dc.subject.classification | 378.011.3-051:373.3 | ua |
dc.title | Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у контексті глобалізації європейського освітнього простору | ua |
dc.title.alternative | Forming the multicultural competence of future primary school teachers in the context of globalization of the contemporary European society | ua |
dc.type | Article | ua |