Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у контексті глобалізації європейського освітнього простору

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Орос, Ільдіко
dc.date.accessioned 2019-04-05T06:31:38Z
dc.date.available 2019-04-05T06:31:38Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Орос Ільдіко. Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у контексті глобалізації європейського освітнього простору / Орос Ільдіко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – Вип. СXХІХ (129). – С. 139-146. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24019
dc.description.abstract Подається характеристика основних тенденцій розвитку європейського освітнього простору. Аналізується сучасні дослідження формування полікультурної компетентності у майбутніх учителів початкової школи. ua
dc.description.abstract Transformational changes occurring in the political, social and educational society are the result of modernization of our country in the vector democratization and humanization. The process of globalization and the contemporary European society predetermine a number of new requirements of future specialists. Nowadays our country is characterized by contemporary trends: Ukraine as an independent state and orientation of the education system within the European educational society. Admission the national higher education system to the Bologna Declaration provides the higher education reform, modernization of multicultural training, the creation of multicultural educational environment that provides the training in the cultural context. Multiculturalism is a basic modern education standards, based on the fundamental values of European democratic society, human rights, equality, peace, social justice, democracy, freedom, security, interdependence, pluralism, cultural diversity. In this context of multicultural competence of specialists is essential for training of the young generation to life in modern Europe. The main directions of the globaliization of modern society is the forming of multicultural educational environment. In such circumstances, the person faces such important issues as the preservation of their cultural identity and adaptation in a multicultural environment. The phenomenon of multicultural competence is characterized as integrative component, reflecting the ability to implement policies of the multicultural space, personal quality that is based on tolerance, harmonizing its internal peace and respect for the multicultural society based on a system of multicultural knowledge, skills, interests needs, motivations, values, and provides an effective solution of professional tasks in the multicultural interaction with various social groups and nationalities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject європейський освітній простір ua
dc.subject глобалізація ua
dc.subject полікультурне освітнє середовище ua
dc.subject полікультурна компетентність ua
dc.subject European educational space ua
dc.subject globalization ua
dc.subject multicultural educational environment ua
dc.subject multicultural competence ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:373.3 ua
dc.title Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у контексті глобалізації європейського освітнього простору ua
dc.title.alternative Forming the multicultural competence of future primary school teachers in the context of globalization of the contemporary European society ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics