Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичні аспекти виконання барокових ансамблевих творів на класичній гітарі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сологуб, В. Д.
dc.date.accessioned 2019-03-25T09:48:41Z
dc.date.available 2019-03-25T09:48:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сологуб, В. Д. Методичні аспекти виконання барокових ансамблевих творів на класичній гітарі / В. Д. Сологуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 61. - С. 270-273. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23841
dc.description.abstract У статті аналізуються методичні аспекти, пов’язані з виконанням гітарних творів доби бароко. У разі інтерпретації барокових ансамблевих камерно-інструментальних творів перед виконавцями виникає ряд завдань, які потребують розгляду. Необхідне створення редакцій, які б адаптували твори, написані для п’ятиструнної гітари, до можливостей сучасної класичної. Наголошується, що багато чинників у творах доби бароко залишаються на вибір музикантів, а саме темп, деякі аспекти ритмічної організації, мелізматика, динаміка. Це потребує ретельної підготовки гітариста, щоб виконання не змінило авторського задуму та відповідало духу епохи. Зазначено, що в барокових творах значна варіативність у партії гітари пов’язана з мелізматикою – найчастіше використовуються трель та мордент. В ансамблевих творах, розрахованих для гітарного виконавства, можливі різні варіанти використання інших музичних інструментів, які так само мають визначатися специфікою доби бароко – дуети, тріо з додаванням флейти, скрипки, віолончелі. ua
dc.description.abstract В статье анализируются методические аспекты, связанные с исполнением гитарных произведений эпохи барокко. В случае интерпретации барочных камерно-инструментальных ансамблевых произведений перед исполнителями возникает ряд задач, требующих рассмотрения. Необходимо создание редакций, адаптирующих произведения, написанные для пятиструнной гитары, к возможностям современной классической. Отмечается, что многие факторы в произведениях эпохи барокко остаются на выбор музыкантов, а именно темп, некоторые аспекты ритмической организации, мелизматика, динамика – это требует тщательной подготовки гитариста, чтобы исполнение не изменило авторского замысла и соответствовало духу эпохи. Отмечено, что в барочных произведениях значительная вариативность в партии гитары связана с мелизматикой – чаще всего используются трель и мордент. В ансамблевых произведениях, рассчитанных для гитарного исполнительства, возможны различные варианты использования других музыкальных инструментов, которые так же должны определяться спецификой эпохи барокко – дуэты, трио с добавлением флейты, скрипки, виолончели. ua
dc.description.abstract The article analyzes the methodological aspects associated with the performance of guitar works of the Baroque era. In the case of the interpretation of baroque chamber-instrumental ensemble works, a number of tasks arise before the performers that need to be considered. It is necessary to create editions that adapt the works written for the five-string guitar to the possibilities of modern classical. It is noted that many factors in the works of the Baroque era remain at the choice of musicians, namely – pace, some aspects of rhythmic organization, melismatics, dynamics – this requires careful preparation of the guitarist so that the performance does not change the author’s idea and corresponded to the spirit of the era. It is noted that in baroque works considerable variability in the guitar part is associated with melismatics – most often trill and mordent are used. In ensemble works writhed for guitar performance, various options for the use of other musical instruments are possible, which should also be determined by the specifics of the Baroque era – duets, trios with the addition of flute, violin, cello. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject класична гітара ua
dc.subject камерно-інструментальний ансамбль ua
dc.subject виконавство ua
dc.subject мелізматика ua
dc.subject інтерпретація ua
dc.subject бароко ua
dc.subject гра ua
dc.subject классическая гитара ua
dc.subject камерно-инструментальный ансамбль ua
dc.subject исполнение ua
dc.subject мелизматика ua
dc.subject интерпретация ua
dc.subject барокко ua
dc.subject игра ua
dc.subject classical guitar ua
dc.subject chamber-instrumental ensemble ua
dc.subject performance ua
dc.subject melismatics ua
dc.subject interpretation ua
dc.subject baroque ua
dc.subject game ua
dc.subject.classification 787.61:372.878 ua
dc.title Методичні аспекти виконання барокових ансамблевих творів на класичній гітарі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу