ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Вонсович, Валентина Павлівна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2019-03-19T12:20:00Z | |
dc.date.available | 2019-03-19T12:20:00Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.citation | Вонсович, Валентина Павлівна. Підвищення ефективності внутрісеместрового контролю знань майбутніх вчителів початкової школи (на матеріалі теорії освіти і навчання) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Вонсович Валентина Павлівна ; [наук. кер. Бондар Володимир Іванович] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1998. - 19 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23696 | |
dc.description.abstract | Диссертация посвящена вопросам организации внутрисеместрового контроля знаний студентов с целью повышения качества их знаний. В диссертации уточнено понятие эффективности обучения и контроля качества знаний будущих учителей начальной школы. Впервые обоснована специфика построения обучающих модулей по дидактике, выделены их разновиды в зависимости от компонентного состава теории образования и обучения, ее структуры, а также логики и последовательности усвоения дидактических знаний и умений. Предложены критерии внутрисеместрового. контроля качества знаний, которые являются специфическими для модульно-рейтинговой системы их усвоения и оценивания. Их используют преподаватели педагогики, студенты специальности при самоконтроле результатов усвоения. | ua |
dc.description.abstract | The dissertation is dedicated to the organizational questions of the intraterm control of students’ knowledge with the purpose of increasing the quality of their knowledge. In this dissertation the conception of effectiveness of the control and the knowledge qual ity of intending teachers of primary school is made more exact. The particularity of the construction of teaching modules on didactics is substantiated, their different types are distinguished in relation to component composition of Theory of Education, its structure, logic and succession of learning. The intraterm control criteria of knowledge quality are proposed, which are specific for module-rat ing system of mastering and appraisement and which are used by teachers of Pedagogics, students of this spesiality during self-con trol of the learning results. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова | ua |
dc.subject | модуль | ua |
dc.subject | навчальний модуль | ua |
dc.subject | модульне навчання | ua |
dc.subject | рейтинг | ua |
dc.subject | рейтингове оц!нювання | ua |
dc.subject | внутрісеместровий контроль | ua |
dc.subject | поточний контроль | ua |
dc.subject | ефективність навчання | ua |
dc.subject | якість знань | ua |
dc.subject | module | ua |
dc.subject | teaching module | ua |
dc.subject | module teaching | ua |
dc.subject | rating appaisement | ua |
dc.subject | intraterm control | ua |
dc.subject | current and final control | ua |
dc.subject | effectiveness of studying | ua |
dc.subject | knowledge quality | ua |
dc.subject.classification | 378.937 (477) | ua |
dc.title | Підвищення ефективності внутрісеместрового контролю знань майбутніх вчителів початкової школи (на матеріалі теорії освіти і навчання) | ua |
dc.type | Other | ua |