У монографії проаналізовано стан і перспективи розвитку системи
психолого-педагогічної допомоги дітям переддошкільного віку з обмеженими
можливостями здоров’я; узагальнено досвід сучасної практики діагностики
стану психічного і фізичного розвитку дітей раннього віку; представлено
критерії оцінювання емоційного комунікативно-пізнавального розвитку дитини
переддошкільного віку та її поведінкових симптомокомплексів; розкрито
диференційoвані ознаки психофізичних розладів малюка раннього віку;
представлено методичну реалізацію основних положень авторської Концепції
становлення і розвитку особистості дитини переддошкільного віку з
особливостями в розвитку (стимулювання енергетичного потенціалу організму;
формування самосвідомості; підсилення процесів взаємодії з навколишнім
середовищем). У додатках представлено шляхи реалізації провідних ідей
монографії в проектах програм соціально-емоційного розвитку дітей з
особливостями мовленнєвого розвитку і дітей з аутизмом. Монографія адресується вихователям, логопедам, психологам, студентам, аспірантам. Водночас може бути корисною членам родини, в якій виховується
малюк з особливостями в розвитку.
The monograph summarizes the experience of modern practice of diagnosing the state of mental and physical development of young children; criteria for assessing emotional and communicative development of a child; methodical implementation of the main provisions of the author's concept of formation and development of the personality of the early child with the peculiarities of development (stimulation of the energy potential of the organism, the formation of self-awareness, strengthening the processes of interaction with the child); ) The appendix presents programs of social and emotional development of children with speech development and children with autism. The monograph is addressed to teachers, speech therapists, psychologists, students, postgraduates. At the same time, it can be useful for family members who bring up a child.