У монографії висвітлено основні тенденції розвитку методики викладання біології в загальноосвітній школі України у 20 – 30-х рр. ХХ ст., дано оцінку їх значення для сучасної школи. Визначено періоди розвитку методики викладання біології у 20 – 30-х роках ХХ століття, обґрунтовано особливості змісту, організаційних форм та методів навчання біології в загальноосвітній школі України у означених хронологічних межах. У творчому спадку вітчизняних методистів-біологів та вчителів-практиків досліджуваного періоду виявлено прогресивні методичні ідеї, обґрунтовано їх роль і можливості використання у сучасній методиці навчання біології.
В монографии освещены основные тенденции развития методики преподавания биологии в общеобразовательной школе Украины в 20 - 30-х гг. ХХ в., дана оценка их значения для современной школы. Определены периоды развития методики преподавания биологии в 20 - 30-х годах ХХ века, обоснованы особенности содержания, организационных форм и методов обучения биологии в общеобразовательной школе Украины в указанных хронологических рамках. В творческом наследии отечественных методистов-биологов и учителей-практиков исследуемого периода выявлено прогрессивные методические идеи, обоснованно их роль и возможности использования в современной методике обучения биологии.
Monograph is devoted to the scientific substantiation of the making and development of school biology and methodics of teaching biology in Ukraine in the twenties – thirties of XX century. The division into periods of the methodics of teaching biology as a sciences, contents of school biology, organizing forms, methods of teaching biology at school are considered on the basis of analysis of historical and pedagogical literatures, curricula, programs, textbooks, methodical supplies, letters, instructions, materials of pedagogical press. The main tendencies in theory and practice of school biology in the twenties – thirties of XX century are determined.
The creative heritage of teachers, methodologists, scientists of our country – O.Buldovsky, V.Skorokhod, A.Gacenko, O.Pidgrushna, V.Himich is analyzed. The possibilities of using the methodical ideas in the modern condition are substantiated.