Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Зміст методики розвитку співацького голосу у студентів педагогічних університетів засобами візуального моделювання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ся Цзін
dc.date.accessioned 2018-11-19T12:12:33Z
dc.date.available 2018-11-19T12:12:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ся Цзін. Зміст методики розвитку співацького голосу у студентів педагогічних університетів засобами візуального моделювання / Ся Цзін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 83-88. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21745
dc.description.abstract У статті розглядається зміст методики розвитку співацького голосу у студентів педагогічних університетів засобами візуального моделювання. Розвиваючий ефект вокального навчання засобами візуального моделювання пов'язаний з: мірою засвоєння навчально-пізнавальної інформації; організацією засвоєння прийомів візуалізації, рефлексією на конкретні образи-моделі. Методика розрахована на два взаємопов’язаних етапи педагогічної реалізації: мотиваційно-ціннісний етап – підготовчий рівень; нормативно-регулятивний етап – рівень активного використання. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается содержание методики развития певческого голоса у студентов педагогических университетов средствами визуального моделирования. Развивающий эффект вокального обучения средствами визуального моделирования связанный со степенью усвоения учебно-познавательной информации; организацией усвоения приемов визуализации, рефлексией на конкретные образы-модели. Методика рассчитана на два взаимосвязанных этапа педагогической реализации: мотивационно-ценностный этап – подготовительный уровень; нормативно-регулятивный этап – уровень активного использования. ua
dc.description.abstract Method of development of the singing voice of pedagogical students by means of visual modeling is considered. The evolving effect of vocal training by means of visual simulation is connected with: the degree of assimilation of educational and cognitive information that reveals the content of non-verbal images-models; the organization of assimilation of visualization techniques that will ensure continuity in the formation of subjective images and sensations in the memory of the vocal apparatus, reflection on specific images-models. The method is calculated on two interrelated stages of pedagogical realization: the motivational-value stage – preparatory level; regulatory and regulatory stage - the level of active use. Each stage has methodological characteristics and solves pedagogical tasks. Motivational-value stage ~ the period of joint development of an individual visual model of visual modeling, its elements, typology of models, coding exercises for the development of certain areas of the vocal apparatus. Search and analysis of visual information which helps to determine the models that solve the technological tasks of the development of the singing voice. Tasks of individual classes for voice: to provide a semantic basis for the development of knowledge in the framework of visual simulation; to form a student's professional outlook; to optimize the forms of organization of the educational process from the point of view of implementation of visual modeling. Attention is paid to the functional meaning of visualization, which includes motivational, informational and indicative functions. The specifics of the content of the regulatory and regulatory stage are the consolidation of the habit of the implementation of the teaching task with the use of communicative visual models in the educational process. The main tasks are to supplement the operational memory of students with new models-gestures; to develop autonomy of sound-thinking thinking and creative activity of students; to form the ability to adequately read the information of gesture models, fixing them in associative and vocal-auditory memory. The main functions – developing and effective – are considered as leading to the disclosure of the inextricable unity of theory and practice. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методи ua
dc.subject принципи ua
dc.subject мотиваційно-ціннісний етап ua
dc.subject нормативно-регулятивний етап ua
dc.subject функції ua
dc.subject методы ua
dc.subject принципы ua
dc.subject мотивационно-ценностный этап ua
dc.subject нормативно-регулятивный этап ua
dc.subject функции ua
dc.subject methods ua
dc.subject principle ua
dc.subject motivational-value stage ua
dc.subject normative-regulatory stage ua
dc.subject function ua
dc.subject.classification 378.147:784 ua
dc.title Зміст методики розвитку співацького голосу у студентів педагогічних університетів засобами візуального моделювання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу