Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Природне богослов'я Карла Барта і його рецепція у сучасній богословській думці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хром'як, Наталія Львівна
dc.date.accessioned 2018-10-25T09:51:06Z
dc.date.available 2018-10-25T09:51:06Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Хром'як, Наталія Львівна. Природне богослов'я Карла Барта і його рецепція у сучасній богословській думці : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.14 - богослов'я / Хром'як Наталія Львівна ; [наук. кер. Чорноморець Юрій Павлович] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21427
dc.description.abstract У дисертації вперше здійснений цілісний аналіз критики природного богослов’я Карла Барта у контексті протистояння основним концепціям цієї теологічної дисципліни XX і початку XXI століть, у її зв’язку з історичними умовами та викликами, які відображають богословську традицію неоортодоксії, а також дослідження впливу швейцарського мислителя на сучасну філософію і богослов’я аналітичної та континентальної традиції. Доведено, що нове осмислення бартівської критики природної теології є нагальною необхідністю в контексті критики онтотеології, яка набула бурхливого розвитку в кінці XX – на початку XXI століття, у зв’язку з намаганнями реабілітувати природну теологію як дисципліну в аналітичній традиції мислення, дати феноменологічну інтерпретацію вченню про аналогії буття в богослов’ї, що залежить від постметафізичної континентальної філософії. Виявлено, що К.Барт рішуче заперечував можливість природної теології як такої, що може привести до легітимізації певного соціального устрою як природного порядку. Таким природним порядком виступав y часи К.Барта нацизм, якому неоортодоксія протиставила абсолютний суверенітет трансцендентного Бога, який знецінював норми соціальності, встановлювані через легалізм чи природне право. В дисертаційній роботі показано, що К.Барт рішуче заперечував можливість природної теології як такої, що може привести до легітимізації певного соціального устрою як природного порядку. Особлива увага приділяється тому, що учні К.Барта, заради діалогу релігії та науки, намагалися створити неоортодоксальну природну теологію. Для цього визнавалося необхідним подолати розділення між догматичною і природною теологією. Підкреслено, що аналітична природна теологія раціоналізує та антропологізує поняття про Бога, виступає сучасною формою ліберальної антропологічної редукції християнської теології. Показано, що феноменологічна постметафізична природна теологія відновлює метафізичне вчення про аналогії буття, знищуючи можливість для бартівського бачення Бога як абсолютно трансцендентного. ua
dc.description.abstract В диссертации впервые осуществлен целостный анализ критики естественного богословия Карла Барта в контексте противостояния основным концепциям этой теологической дисциплины XX и начала XXI веков, в ее связи с историческими условиями и вызовами, которые отражают богословскую традицию неоортодоксии, а также исследование влияния швейцарского мыслителя на современную философию и богословие аналитической и континентальной традиции. Доказано, что новое осмысление бартовской критики естественной теологии является насущной необходимостью в контексте критики онтотеологии, которая проявила бурное развитие в конце XX - начале XXI века, в связи с попытками реабилитировать естественную теологию как дисциплину в аналитической традиции мышления, предоставить феноменологическую интерпретацию учения об аналогии бытия в богословии, что зависит от постметафизической континентальной философии. Обнаружено, что Карл Барт критиковал естественное богословие как способ модернизации теологии, что ведет к антропологической редукции образа Бога и всего христианского вероучения. Эта модернизация прослеживалась в либеральной форме протестантской постшлейермахеровской теологии и в неоконсервативной форме естественного богословия Э. Пшивары, который представил свое понимание католического учения об аналогии бытия. По К.Барту, следствием либеральной модернизации является подмена христианства антропологией. Следствием консервативной модернизации является редукция христианства к идеалистической метафизике, что уравнивает Бога и мир как вполне соразмеримые реальности. К.Барт считал, что познание трансцендентного Бога является вполне результатом действия благодати, которую человек должен принять. При этом категорически отрицалась теория Э.Бруннера о наличии у человека способности восприятия благодати. Действие благодати является вполне тотальным и не предусматривает никакого, даже минимального, со-действия человека, а потому богопознание – сверхъестественное для человека событие, чистый дар Бога. Выявлено, что К.Барт решительно отрицал возможность естественной теологии как таковой, что может привести к легитимизации определенного социального устройства как естественного порядка. Таким естественным порядком выступал во времена К.Барта нацизм, которому неоортодоксия противопоставила абсолютный суверенитет трансцендентного Бога, который обесценивал нормы социальности, устанавливаемые через легализм или естественное право. В диссертационной работе показано, что К.Барт решительно отрицал возможность естественной теологии как таковой, что может привести к легитимизации определенного социального устройства как естественного порядка. Особое внимание уделяется тому, что ученики К.Барта, ради диалога религии и науки, пытались создать неоортодоксальную естественную теологию. Подчеркнуто, что аналитическая естественная теология рационализирует и антропологизует понятие о Боге, выступает современной формой либеральной антропологической редукции христианской теологии. Показано, что феноменологическая постметафизическая естественная теология восстанавливает метафизическое учение об аналогии бытия, уничтожая возможность для бартовского видения Бога как абсолютно трансцендентного. ua
dc.description.abstract This thesis is the first attempt of a comprehensive analysis of the Karl Barth’s natural theology in the context of confronting the basic concepts of this theological discipline of the 20th and early 21st centuries, in its connection with historical conditions and challenges that reflect the theological tradition of neo-orthodoxy, as well as the study of the influence of the Swiss thinker on modern philosophy and theology of the analytical and continental tradition. It is proved that a new understanding of Karl Barth’s critique of natural theory is an urgent necessity in the context of criticism of ontoteology, which has gained rapid development at the end of the 20th - the beginning of the 21st century, in connection with the attempts to rehabilitate the natural theory as a discipline in the analytical tradition of thinking, to give a phenomenological interpretation to the doctrine of analogy being in theology, which depends on the postmethaphysical continental philosophy. It was discovered that K. Barth strongly objected to the possibility of natural theology as one that could lead to the legitimization of a certain social order as a natural order. In K. Bart's time this natural order was the nazism, to which neo-orthodoxy opposed the absolute sovereignty of the transcendental God, which devalued the norms of sociality established through legalism or natural law. In the thesis it is shown that K. Barth strongly denied the possibility of natural theology as such, which could lead to the legitimization of a certain social order as a natural order. Particular attention is paid to the fact that the K. Barth’s followers, for the sake of the dialogue of religion and science, tried to create neo-оrthodox natural theology. To this idea it was found necessary to overcome the division between dogmatic and natural theology. It is emphasized that the analytical natural theology rationalizes and anthropologizes the concept of God, acts as a modern form of liberal anthropological reduction of Christian theology. It is shown that phenomenological postmethaphysical natural theology restores the metaphysical doctrine of the analogy of being, destroying the possibility for the K. Barth’s vision of God as absolutely transcendental. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject Карл Барт ua
dc.subject природне богослов’я ua
dc.subject сучасне богослов’я ua
dc.subject неоортодоксія ua
dc.subject онтотеологія ua
dc.subject аналітична природна теологія ua
dc.subject феноменологічна постметафізична природна теологія ua
dc.subject Карл Барт ua
dc.subject естественное богословие ua
dc.subject современное богословие ua
dc.subject неоортодоксия ua
dc.subject онтотеология ua
dc.subject аналитическая естественная теология ua
dc.subject феноменологическая постметафизическая естественная теология ua
dc.subject Karl Barth ua
dc.subject natural theology ua
dc.subject modern theology ua
dc.subject neo-orthodoxy ua
dc.subject ontotheology ua
dc.subject analytical natural theology ua
dc.subject phenomenological postmethaphysical natural theology ua
dc.subject.classification 230.1 ua
dc.title Природне богослов'я Карла Барта і його рецепція у сучасній богословській думці ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу