Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Удосконалення виконавських умінь педагога-скрипаля в умовах вищої музично-педагогічної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Радван, Нассіб
dc.date.accessioned 2018-10-24T11:29:14Z
dc.date.available 2018-10-24T11:29:14Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Радван Нассіб. Удосконалення виконавських умінь педагога-скрипаля в умовах вищої музично-педагогічної освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. - теорія та методика музичного навчання / Радван Нассіб ; [наук. кер. Щолокова Ольга Пилипівна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21384
dc.description.abstract У дослідженні актуалізовано проблему удосконалення виконавських умінь майбутніх педагогів-скрипалів у процесі фахової підготовки; розглянуто стан досліджуваної проблеми у музично-педагогічній науці і практиці; розкрито педагогічну сутність виконавства як творчої діяльності. У зв’язку з цим проаналізовано феномен «інструментальне виконавство» та розкриті різні підходи до його визначення; запропоновано поняття «виконавські уміння педагога-скрипаля»; розроблено і теоретично обґрунтовано структуру виконавських умінь майбутнього педагога у процесі навчання гри на скрипці в єдності мотиваційно-вольового, когнітивно-аналітичного, ціннісно- орієнтаційного, операційно-технічного та творчо-діяльнісного компонентів, які формують професійно значущі якості – емпатію, артистизм, рефлексію, самостійність, творчу активність, ініціативність. Розроблено діагностичний інструментарій констатувального і формувального експериментів, який уможливлює виявлення рівнів сформованості означеної якості. У дослідженні встановлено й науково обґрунтовано критерії та показники, котрі відповідають компонентній структурі виконавських умінь. Вони дозволили діагностувати компонентну структуру виконавських умінь на різних етапах експериментального навчання. Експериментально підтверджено ефективність запропонованих педагогічних умов, методів і творчих завдань, спрямованих на удосконалення виконавських умінь майбутніх педагогів-скрипалів. Виявлено статистично достовірну динаміку їх зростання, а також можливість переходу студентів з низького рівня інструментально-виконавських умінь на більш високий. ua
dc.description.abstract В исследовании актуализирована проблема усовершенствования исполнительских умений будущих педагогов-скрипачей в процессе профессиональной подготовки; рассмотрено состояние исследуемой проблемы в музыкально-педагогической науке и практике; раскрыта педагогическую сущность исполнительства как творческой деятельности. В связи с этим проанализирован феномен «инструментальное исполнительство»; раскрыты различные подходы к его изучению; выведено понятие «исполнительские умения педагога-скрипача»; разработана и теоретически обоснована структура исполнительных умений будущего педагога в процессе обучения игре на скрипке (в единстве мотивационно-волевого, когнитивно-аналитического, ценностно-ориентационного, операционно-технического и творчески - деятельностного компонентов), благодаря которой формируются профессионально значимые качества - эмпатия, артистизм, рефлексия, самостоятельность, творческая активность, инициативность. Разработан диагностический инструментарий констатирующего и формирующего экспериментов, который делает возможным выявление уровней сформированности указанного качества. В исследовании установлены и научно обоснованы критерии и показатели, которые соответствуют компонентной структуре инструментально-исполнительских умений. Они позволили диагностировать компонентную структуру исполнительских умений на разных этапах экспериментального обучения. Экспериментально подтверждена эффективность предложенных педагогических условий, методов и творческих задач, направленных на совершенствование исполнительских умений будущих педагогов-скрипачей. Выявлено статистически достоверную динамику их роста, а также возможность перехода студентов с низкого уровня инструментально-исполнительских умений на более высокий. ua
dc.description.abstract In the study, the problem of improving the performing skills of future violin teachers in the process of vocational training is actualized; The state of the problem under investigation in music and pedagogical science and practice is examined; The pedagogical essence of performance as creative activity is revealed. In this regard, the phenomenon of "instrumental performance" is analyzed; various approaches to its study are disclosed; the concept of "performing skills of the teacher-violinist" is derived; the structure of the executive skills of the future teacher in the process of learning to play the violin (in the unity of motivational-volitional, cognitive-analytical, value-orientational, operational-technical and creative-activity components) is developed and theoretically justified; professionally significant qualities are formed - empathy, artistry , reflection, independence, creative activity, initiative. The diagnostic toolkit of ascertaining and forming experiments is developed, which makes it possible to reveal the levels of formation of this quality. The research establishes and scientifically substantiates the criteria and indicators that correspond to the component structure of the instrumental-performing skills, which allowed it to be diagnosed at different stages of experimental training. The effectiveness of the proposed pedagogical conditions, methods and creative tasks aimed at improving the performing skills of future violin teachers has been experimentally confirmed. The statistically significant dynamics of their growth was revealed, as well as the possibility of students moving from a low level of instrumental-performing skills to a higher one. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject інструментальна підготовка ua
dc.subject інструментальне виконавство ua
dc.subject виконавські уміння ua
dc.subject методика скрипкового навчання ua
dc.subject фахова підготовка майбутніх педагогів-скрипалів ua
dc.subject инструментальная подготовка ua
dc.subject инструментальное исполнительство ua
dc.subject исполнительские умения ua
dc.subject методика скрипичного обучение ua
dc.subject профессиональная подготовка будущих педагогов-скрипачей ua
dc.subject instrumental preparation ua
dc.subject instrumental performance ua
dc.subject performing skills ua
dc.subject violin training technique ua
dc.subject vocational training of future violin teachers ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:780.614. 331 ua
dc.title Удосконалення виконавських умінь педагога-скрипаля в умовах вищої музично-педагогічної освіти ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу