ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Челнокова, Марія Сергіївна | |
dc.contributor.author | Шеремет, Інеса Володимирівна | |
dc.contributor.author | Василенко, Катерина Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2018-10-22T13:45:04Z | |
dc.date.available | 2018-10-22T13:45:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Челнокова, М. С. Особливості корекції негативних психоемоційних станів як наслідків конфліктів у навчально-виховному процесі засобами кінезіології / М. С. Челнокова, І. В. Шеремет, К. С. Василенко // Професійна освіта : методологія, теорія та технології : зб. наук. праць / [ред. колегія : Доброскок І. І. (голов. ред) [та ін.]. – Переяслав-Хмельницький : ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди», 2018. – Вип. 7/1. – С. 243-258. | ua |
dc.identifier.isbn | 978-617-7009-00-0 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21361 | |
dc.description.abstract | Актуальною залишається проблема психічного здоров’я учнів, при чому її важливість пов’язана з тим, що в наш час частота конфліктів серед вчителів та учнів значно збільшується. Цей феномен можна пояснити як швидкими темпами розвитку суспільства, так і недосконалістю системи освіти, що в свою чергу призводить до збільшення щороку навантаження на працівників освітянської галузі та учнів. У статті розглянуто особливості регуляції негативних психоемоційних станів у наслідок конфліктів за допомогою кінезіологічних вправ, техніку виконання цих вправ. | ua |
dc.description.abstract | Актуальной остается проблема психического здоровья учащихся, причем ее важность связана с тем, что в наше время частота конфликтов среди учителей и учеников значительно увеличивается. Этот феномен можно объяснить как быстрыми темпами развития общества, так и несовершенством системы образования, что в свою очередь приводит ежегодно к увеличению нагрузки на работников сферы образования и учащихся. В статье рассмотрены особенности регуляции негативных психоэмоциональных состояний вследствие конфликтов с помощью кинезиологических упражнений, технику выполнения этих упражнений. | ua |
dc.description.abstract | The problem of the mental health of students remains relevant, with its importance due to the fact that in our time the frequency of conflicts among teachers and students is significantly increased. This phenomenon can be explained by the rapid pace of development of society and the imperfection of the education system, which in turn leads to an increase in the burden on employees of the education industry and students. The article presents the peculiarities of the regulation of negative psycho-emotional states that arise as a result of conflicts that arise in the educational process through kinesiological exercises. Using kinesiological exercises, during the lessons as physical exercises, helps to eliminate emotional stress not only among schoolchildren but also from the teacher himself. All exercises should be conducted for musical accompaniment. Calm, melodious music calms down, it directs the rhythm of the exercises according to the changes of the melody. First of all, a teacher who wants to use kinesiological exercises, during the educational process, should independently master the technique of performing exercises. It is worth paying attention to the fact that all of them should be executed strictly according to the instruction. Any, even insignificant, at the unprofessional’s point of view, changes in the technique of performing exercises are reduced, and even completely eliminated the effectiveness of kinesiological lessons at all. The prospects for further research are seen in the development of a comprehensive correction program using the tools of kinesiology, experimental verification of the influence of kinesiological exercises on the psycho-emotional state of the individual and the correction of its negative manifestations as a result of the influence of conflicts that arise in the educational process. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди» | ua |
dc.subject | психоемоційний стан | ua |
dc.subject | кінезіологія | ua |
dc.subject | кінезіологічні вправи | ua |
dc.subject | прикладна кінезіологія | ua |
dc.subject | поведінкова кінезіологія | ua |
dc.subject | конфлікти | ua |
dc.subject | педагогічні конфлікти | ua |
dc.subject | psychoemotional status | ua |
dc.subject | kinesiology | ua |
dc.subject | kinesiological exercises | ua |
dc.subject | applied kinesiology | ua |
dc.subject | behavioral kinesiology | ua |
dc.subject | conflicts | ua |
dc.subject | pedagogical conflicts | ua |
dc.subject.classification | 159.964.21:615.825 | ua |
dc.title | Особливості корекції негативних психоемоційних станів як наслідків конфліктів у навчально-виховному процесі засобами кінезіології | ua |
dc.title.alternative | Особенности коррекции негативных психоэмоциональных состояний как последствий конфликтов в учебно-воспитательном процессе средствами кинезиологии | ua |
dc.title.alternative | Features of the correction of negative psychoemotional states as conflict consequences in the educational process by kinesiology | ua |
dc.type | Article | ua |