У дослідженні актуалізовано проблему фахової підготовки майбутнього
учителя музики через формування художньо-проектних умінь. У роботі розкрито
сутність поняття «художньо-проектні уміння» з урахуванням художнього
середовища навчання та музично-педагогічної діяльності майбутнього учителя
музики. Здійснено класифікацію художньо-проектних умінь відповідно до
характерних функцій. У контексті фахової діяльності майбутнього вчителя
музики обґрунтована структура художньо-проектних умінь, яка складається з
операційного, організаційного, синтезуючого, продуктивно-творчого
компонентів. Окреслено основні методологічні підходи та художньо-педагогічні
принципи формування художньо-проектних умінь майбутнього вчителя музики в
процесі вивчення фахових дисциплін. Виявлено можливості навчального процесу
мистецько-педагогічних факультетів, щодо залучення студентів до художньо-
проектної діяльності.
У роботі запропоновано організаційно-методичну модель формування
художньо-проектних умінь майбутніх учителів музики, яка складається з
чотирьох блоків: теоретико-методологічного, проектувально-технологічного,
формувального, контрольно-оцінювального. Опрацьована методика формування
художньо-проектних умінь майбутніх учителів музики, визначено критерії та показники виявлення рівнів сформованості означеного феномена, запропоновано
відповідні педагогічні умови, методи, проектно-практичні завдання та відповідні
форми роботи, які враховують специфіку художньо-проектної діяльності
майбутнього вчителя музики і дозволяють ефективно використовувати проектну
технологію в процесі вивчення музично-педагогічних дисциплін, спецкурсів та
педагогічної практики. Здійснена математично-статистична перевірка
ефективності розробленої методики (за критеріями Фішера та Стьюдента).
В исследовании актуализировано проблему профессиональной подготовки
будущего учителя музыки через формирование художественно-проектных
умений. В работе раскрыта сущность понятия «художественно-проектные
умения» с учетом художественной среды обучения и музыкально-педагогической
деятельности будущего учителя музыки. Осуществлена классификация
художественно-проектных умений в соответствии с характерными функциями. В
контексте профессиональной деятельности будущего учителя музыки обоснована
структура художественно-проектных умений, которая состоит из операционного,
организационного, синтезирующего, продуктивно-творческого компонентов.
Определены основные методологические подходы и художественно-
педагогические принципы формирования художественно-проектных умений
будущего учителя музыки в процессе изучения профессиональных дисциплин.
Выявлены возможности учебного процесса музыкально-педагогических
факультетов для привлечения студентов к художественно-проектной
деятельности.
В работе предложено организационно-методическую модель формирования
художественно-проектных умений будущих учителей музыки, которая состоит из
четырех блоков: теоретико-методологического, проектно-технологического,
формирующего, контрольно-оценочного. Разработана методика формирования
художественно-проектных умений будущих учителей музыки, определены
критерии и показатели выявления уровней сформированности данного феномена.
Предложены соответствующие педагогические условия, методы, проектно-
практические задания и соответствующие формы работы, которые учитывают
специфику художественно-проектной деятельности будущего учителя музыки и
позволяют эффективно использовать проектную технологию в процессе изучения
музыкально-педагогических дисциплин, спецкурсов и педагогической практики. Осуществлена математически-статистическая проверка эффективности
разработанной методики (по критериям Фишера и Стьюдента).
The research has actualized the problem of professional training of the future music
teacher in order to form the artistic project skills. The paper discloses the essence of the
concept "artistic project skills" taking into account the artistic environment of education
and musical pedagogical activity of the future music teacher. The artistic design skills
have been classified according to their characteristic functions.
The structure of artistic design skills is explainedin the context of the professional
activity of the future music teacher consisting from operational, organizational,
synthesizing, productive and creative components. Thereare determinedthe main
methodological approaches and artistic pedagogical principles of artistic project skills
formation in the future music teacher during studying of professional courses. The
possibilities of the educational process of musical pedagogical faculties have been
revealed in order to attract students to artistic project activities.
The paper offers an organizational methodological model for the formation of
artistic project skills for the future music teachers, which consists of four blocks:
theoretical-methodological, project-technological, formative and evaluating monitoring.
It is developed the methodology for the artistic project skills formation in the future
music teachers; the criteria and indicators are determinedfor recognizing of the levels of
this phenomenon formation. The author proposes pedagogical conditions, methods, design
and practical tasks and appropriate forms of work that take into account the specifics of
the artistic project activity of the future music teacher and allow the effective use of
project technology in studying of musical and pedagogical disciplines, special courses and
pedagogical practice. It is performed the mathematical-statistical verification of the
effectiveness of the developed methodology (based on Fisher’s and Student’s criteria).