Актуальність дисертаційного дослідження обумовлена системністю
розглядання одного з найбільш визначальних аспектів підготовки майбутніх
педагогів-музикантів – особистісно-професійного становлення у вокальному
навчанні. Розроблено та експериментально перевірено методику вокального
навчання майбутніх учителів музики на засадах особистісно-орієнтованого
підходу. У дослідженні виділено структурні компоненти особистісно-
професійного становлення у вокальному навчанні студентів:ціннісно-
орієнтаційний пізнавальний, перетворюючий, комунікативний.
Доведено, що ефективність особистісно-професійного становлення у
вокальному навчанні ґрунтується на методологічних підходах – особистісно-
орієнтованому і компетентнісному та залежить від забезпечення відповідних
педагогічних принципів, умов та методів навчання. Розроблено, теоретично
обґрунтовано і експериментально перевірено організаційно-методичну
модель вокального навчання майбутніх учителів музики на засадах
особистісно-орієнтованого підходу та відповідну методику, яка
впроваджувалася на трьох етапах дослідження: інформаційно-діяльнісному,
оцінювально-аналітичному та виконавсько-творчому. Ефективність методики
вокального навчання майбутніх учителів музики на засадах особистісно-
орієнтованого підходу підтвердилася математико-статистичною перевіркою
(пакету прикладних статистичних програм STATISTIKА, методики
О. Смирнова, статистичного t-критерію розподілу Стьюдента, критерію однорідності Х2).
Актуальность диссертационного исследования обусловлена
системностью рассмотрения одного из наиболее определяющих аспектов
подготовки будущих педагогов-музыкантов – личностно-профессионального
становления в вокальном обучении. Разработанаи экспериментально
проверена методика вокального обучения будущих учителей музыки на
основе личностно-ориентированного подхода. В исследовании выделены
структурные компоненты личностно-профессионального становления в
вокальном обучении студентов: ценностно-ориентационный познавательный,
преобразующий, коммуникативный.
Доказано, что эффективность личностно - профессионального
становления в вокальном обучении основывается на методологических
подходах – личностно-ориентированном и компетентностном, зависит от
обеспечения соответствующих педагогических принципов, условий и
методов обучения. Разработана, теоретически обоснованна и
экспериментально проверена организационно - методическая модель
вокального обучения будущих учителей музыки на основе личностно-
ориентированного подхода, которая внедрялась на трех этапах
исследования: информационно-деятельностном, оценочно-аналитическом и
исполнительско-творческом. Эффективность методики вокального обучения
будущих учителей музыки на основе личностно-ориентированного
похода подтвердилась математико - статистической проверкой (пакета
прикладных статистических программ STATISTIKА, методики А.Смирнова,
статистического t-критерия распределения Стьюдента, критерия
однородности Х2).
The relevance of the dissertation research is due to the systematic
consideration of one of the most defining aspects of the preparation of future music teachers – personal and professional development in vocal training. The
methodology of vocal training of future music teachers is developed and
experimentally tested on the basis of the personality-oriented approach. The
research identifies the structural components of personal and professional
development in the vocal teaching of students: value-orientation cognitive,
transformative, communicative.
It is proved that the effectiveness of personal and professional development
in vocal education is based on methodological approaches – person-oriented and
competent, depends on the provision of appropriate pedagogical principles,
conditions and methods of teaching. The organizational and methodological model
of pedagogical leadership has been developed, theoretically substantiated and
experimentally tested. vocal training of future music teachers on the basis of the
personality-oriented approach, which was introduced at three stages of the
research: information-activity, evaluation-analytical and performing-creative. The
effectiveness of the method of vocal training of future music teachers on the basis
of a personality-oriented approach was confirmed by a mathematical-statistical test
(a package of applied statistical programs STATISTIKA, A. Smirnov's methods, a
statistical t-criterion for Student distribution, a criterion of homogeneity).