У дисертації досліджено проблему формування вокального слуху
майбутніх учителів музичного мистецтва України та Китаю. Уточнено поняття
«вокальний слух майбутнього вчителя музики», розкрито його зміст та
специфіку.
У дослідженні теоретично розроблено структуру вокального слуху
майбутніх учителів музики, важливими складовими якої виступає
взаємозв’язок наступних компонентів, а саме: мотиваційно-спрямованого,
компетентнісно-інформаційного, креативно-діяльнісного. Запропоновано
методику формування вокального слуху студентів, що передбачає
дотримання трьох взаємопов’язаних етапів. Мотиваційно-організаційний
етап спрямовано на усвідомлення студентами значущості розвиненого вокального слуху у майбутній професійній діяльності, формування установки
на досягнення успіху у вокальному навчанні. Розвивально-дієвий етап
присвячується розширенню обізнаності студентів у питаннях
голосоутворення і звукосприйняття, теоретичних знань, необхідних для
усвідомленого здійснення вокально-слухової діяльності. На цьому етапі
рекомендується впровадження лекційного курсу, завданням якого є
ознайомлення студентів зі специфікою вокально-слухової діяльності вчителя
музики. Рефлексивно-творчий етап підпорядковано формуванню здатності
студентів до самоконтролю і самоаналізу вокальної діяльності, активізації
творчих проявів студентів під час практичної роботи над набуттям вокально-
слухових умінь і навичок. Ефективність методики виявилась у позитивній
динаміці рівнів сформованості вокального слуху майбутніх учителів
музичного мистецтва.
В диссертации исследована проблема формирования вокального слуха
будущих учителей музыки Украины и Китая. Уточнено понятие «вокальный
слух будущего учителя музыки», раскрыто его содержание и специфику.
В исследовании теоретически разработана структура вокального слуха
будущих учителей музыки, важными составляющими которой выступает
взаимосвязь следующих компонентов, а именно: мотивационно-
направленного, компетентно-информационного, креативно-деятельностного.
Предложена методика формирования вокального слуха студентов, которая
предполагает соблюдение трех взаимосвязанных этапов. Мотивационно-
организационный этап направлен на осознание студентами значимости
развитого вокального слуха в будущей профессиональной деятельности,
формирование установки на достижение успеха в вокальном обучении.
Развивающе-действенный этап посвящается расширению осведомленности
студентов в вопросах голосообразования и звуковосприятия, теоретических
знаний, необходимых для осознанного осуществления вокально-слуховой
деятельности. На этом этапе рекомендуется внедрение лекционного курса,
задачей которого является ознакомление студентов со спецификой вокально-
слуховой деятельности учителя музыки. Рефлексивно-творческий этап
подчинено формированию способности студентов к самоконтролю и
самоанализу вокальной деятельности, активизации творческих проявлений
студентов во время практической работы над приобретением вокально-слуховых умений и навыков. Эффективность методики выявилась в
положительной динамике уровней сформированности вокального слуха
будущих учителей музыкального искусства.
In the dissertation the problem of formation of vocal hearing of the future
teachers of music of Ukraine and China is investigated. The notion of "vocal
hearing of the future music teacher" is specified, its content and specificity are
revealed.
The study theoretically developed the structure of the vocal hearing of future
music teachers, the important components of which is the interrelation of the
following components, namely: motivational-directed, competently-informative,
creative-activity. A methodology for the formation of students' vocal hearing is
suggested, which presupposes observance of three interrelated stages. The
motivational and organizational stage is aimed at understanding students the
importance of developed vocal hearing in the future professional activity, forming
an attitude towards achieving success in vocal training. The developmental-
effective stage is devoted to expanding students' awareness in matters of voice
formation and sound perception, theoretical knowledge necessary for the conscious
realization of vocal-auditory activity. At this stage it is recommended to introduce
a lecture course, the task of which is to familiarize students with the specifics of
the vocal-auditory activity of the music teacher. The reflexive and creative stage is
subordinated to the formation of students' ability to self-control and self-analysis of
vocal activity, the activation of creative manifestations of students during practical
work on acquiring vocal-auditory skills and skills. The effectiveness of the
methodology was revealed in the positive dynamics of levels of vocal hearing
development of future teachers of musical art.