Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики у процесі музичного навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ван, Сяочень
dc.date.accessioned 2018-10-04T07:50:01Z
dc.date.available 2018-10-04T07:50:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ван Сяочень. Методика формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики у процесі музичного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Ван Сяочень ; [наук. кер. Хижна Ольга Петрівна] ; М-во освіти і науки України. - Київ, 2018. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21165
dc.description.abstract У дисертації визначено змістовий аспект сучасного трактування гуманістичного художнього світогляду особистості, який включає: уявлення про людину як про вищу цінність, індивідуальність, що володіє правом на інтелектуальну, економічну свободу, моральну автономію, соціокультурну суверенність; потреба людини в позитивній свободі, відкритості, здатність до вільного самовияву в полікультурному соціумі; засвоєння загальнолюдських норм гуманістичної моралі, їх діапазону і конкретного змісту (доброти, взаєморозуміння, милосердя, співчуття, толерантності тощо) і культивування гуманності як значущого особистісного параметра; прагнення людини до самоорганізації, самореалізації, самовіддачі як до засобу і способу вираження власного “Я” в полікультурному просторі; гуманні відносини між людьми, що дозволяють їм зберігати людську гідність, реалізовувати власний художньо- творчий потенціал, не обмежуючи при цьому інтересів іншої людини, формування готовності і вміння жити в полікультурному середовищі, представленої системою загальнолюдських і культурних цінностей, де кожен її учасник в діалоговому спілкуванні зберігає і стверджує культурну ідентичність і виявляє готовність здійснити “обмін” культурами, цінностями, смислами, творчістю. Визначено загальну структуру (гностичний, емоційно-ціннісний та конативно-діяльнісний компоненти) і зміст гуманістичної художньо- світоглядної позиції майбутніх учителів музики, описані особливості процесу та запропонована методика її формування в умовах педагогічних ВНЗ, що включає пізнавально-мотиваційний, ціннісно-орієнтаційний та діяльнісно- творчий етапи. Результативність запропонованої методики виявилась у позитивній динаміці рівнів сформованості гуманістичної художньо-світоглядної позиції студентів експериментальної групи за всіма критеріями і показниками порівняно з контрольною. ua
dc.description.abstract В диссертации определен содержательный аспект современной трактовки гуманистического художественного мировоззрения личности, который включает: представление о человеке как о высшей ценности, как индивидуальности, обладающей правом на интеллектуальную, экономическую свободу, моральную автономию, социокультурную суверенность; потребность в позитивной свободе, открытости, способность к свободному самовыражению в поликультурном социуме; усвоении общечеловеческих норм гуманистической морали, их диапазона и конкретного содержания (доброты, взаимопонимания, милосердия, сострадания, терпимости) и культивирования гуманности как значимого личностного параметра; стремление человека к самоорганизации, самореализации, самоотдаче как к средству и способу выражения собственного “Я” в поликультурном пространстве; гуманные отношения между людьми, позволяющие им сохранять человеческое достоинство, реализовывать собственный художественно-творческий потенциал, не ограничивая при этом интересов другого человека, формирование готовности и умения жить в поликультурной среде, представленной системой общечеловеческих и культурных ценностей, где каждый ее участник в диалоговом общении сохраняет и утверждает культурную идентичность и готовность осуществить “обмен” культурами, ценностями, смыслами, творчеством. Определена общая структура (гностический, эмоционально-ценностный и конативного-деятельностный компоненты) и содержание гуманистической художественно-мировоззренческой позиции будущих учителей музыки, описаны особенности процесса и предложена методика ее формирования в условиях педагогических вузов, включая познавательно-мотивационный, ценностно-ориентационный и деятельностно-творческий этапы. Результативность предложенной методики определилась в положительной динамике уровней сформированности гуманистической художественно- мировоззренческой позиции студентов экспериментальной группы по всем критериям и показателям по сравнению с контрольной. ua
dc.description.abstract Thesis determined content of contemporary definition of personal human artistic paradigm which include: application of human being as paramount value, main keeper of value system and conception of well-being – overall measure, human individualism, which keep intellectual, economical, moral autonomy, sociocultural sovereignty; necessity in positive autonomy, sociability, ability to live in multicultural society; accept human standards of morality, its specification and content (kindness, appreciation, charity, empathy, tolerance) and cultivating of humanity as significant personal characteristic; global consciousness, consideration of human rights, regardless of racial, religious, national and social membership; self- organisation, self-realisation, dedication as method of expressing self “I” in multicultural society; human relations which allows to keep human worth, to realize self-artistic and creative potential, without limitation interests of other people, forming aptitude to exist in multicultural society, which is presented in system of human and cultural values where each member in dialogue communication keeps and confirm cultural identity and express readiness to interchange culture, values, significances, creativity. Defined base structure (gnostic, emotioned-valued, conative-actioned components) and content of human-artistic paradigm of music teachers, specification of process is defined and proposed methodology of forming human-artistic paradigm in high educational establishments, which comprises cognitive-motivational, valued- orientation and activity-creative stages. Result of methodology realized in positive dynamic of formed levels of student’s human artistic paradigm of experimental group with all criteria and factors in comparison with control group. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject гуманістична художньо-світоглядна позиція ua
dc.subject музичне навчання ua
dc.subject полікультурна освіта ua
dc.subject фахова підготовка ua
dc.subject гуманистическая художественно-мировоззренческая позиция ua
dc.subject музыкальное обучение ua
dc.subject поликультурное образование ua
dc.subject профессиональная подготовка ua
dc.subject forming human artistic paradigm ua
dc.subject multicultural education ua
dc.subject multicultural competence ua
dc.subject lingual countries studies approach ua
dc.subject professional teacher training ua
dc.subject.classification 378.011.3-057:78]:165.742 (043.3) ua
dc.title Методика формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики у процесі музичного навчання ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу