Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування теорії та технологій наукового управління ЗНЗ у першому десятилітті державної незалежності України (1991–2000 рр.)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ситар, І. В.
dc.date.accessioned 2018-08-03T12:10:07Z
dc.date.available 2018-08-03T12:10:07Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ситар, І. В. Формування теорії та технологій наукового управління ЗНЗ у першому десятилітті державної незалежності України (1991–2000 рр.) / І. В. Ситар // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХIV (134). – С. 231-242. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20243
dc.description.abstract У статті розглядаються надбання дисертаційних досліджень, монографій, праць вітчизняних науковців з проблем теорії та практики управління ЗНЗ, які були здійснені за 1991– 2000 роки. Презентована орієнтована кількість та спрямованість дисертаційних досліджень на здобуття наукових ступенів кандидата та доктора педагогічних наук з проблем управління загальноосвітніми навчальними закладами за даний період часу. Матеріали статті розкривають структуру і зміст методології управління, обґрунтовано та докладно розкрито принципи, функції й методи управління школою. Оскільки на початку 1990-х років в Україні почали з’являтись школи нового типу, виникла потреба в модернізації змісту навчання та розробленні відповідного програмно-методичного забезпечення, засобів організації навчально-виховного процесу, оцінювання його результатів. Це зумовило посилення концентрації уваги до основних методів управління школою й пошуку нових підходів до управління загальноосвітніми навчальними закладами в цілому у період реформування загальної середньої освіти в Україні. Також було зроблено акцент і розглянуто детально роботи й питання щодо появи нових посад в освітній галузі і підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів. Виділено групи функцій діяльності системи роботи з кадрами і підвищення їх компетентності. Також розглядаємо термін “менеджмент” як синонім управління, що набув поширення серед науковців України і психологічні питання управління школою, які популяризували менеджмент у сфері освіти, розкрили історію наукового менеджменту. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются достижения диссертационных исследований, монографий, трудов отечественных ученых по проблемам теории и практики управления ОУЗ, которые были осуществлены за 1991–2000 годы. Представленная ориентирована количество и направленность диссертационных исследований на соискание ученых степеней кандидата и доктора педагогических наук по проблемам управления общеобразовательными учебными заведениями за данный период времени. Материалы статьи раскрывают структуру и содержание методологии управления, обоснованно и подробно раскрыты принципы, функции и методы управления школой. Поскольку в начале 1990-х годов в Украине начали появляться школы нового типа, возникла необходимость в модернизации содержания обучения и разработке соответствующего программно-методического обеспечения, средств организации учебно-воспитательного процесса, оценка его результатов. Это обусловило усиление концентрации внимания к основным методам управления школой и поиска новых подходов к управлению общеобразовательными учебными заведениями в целом в период реформирования общего среднего образования в Украине. Также был сделан акцент и рассмотрено подробно работы и вопросы появления новых должностей в сфере образования и повышения квалификации руководящих и педагогических кадров. Выделены группы функций деятельности системы работы с кадрами и повышение их компетентности. Также рассматриваем термин “менеджмент” как синоним управления, получил распространение среди ученых Украины и психологические вопросы управления школой, которые популяризировали менеджмент в сфере образования, раскрыли историю научного менеджмента. ua
dc.description.abstract The article deals with the achievements of the dissertation researches, monographs, works of domestic scientists on the problems of theory and practice of management of the National Geographic Sciences, which were carried out in 1991–2000. The oriented quantity and direction of dissertation researches for obtaining scientific degrees of the candidate and doctor of pedagogical sciences on the problems of management of secondary education institutions for the given period of time have been presented. The materials of the article reveal the structure and content of the management methodology, the principles, functions and methods of school management are substantiated and detailed. Since the beginning of the 1990s, new types of schools began to appear in Ukraine, there was a need for modernization of the content of training and the development of appropriate programmatic and methodological support, the means of organizing the educational process, and evaluating its results. This led to an intensification of the focus on the basic methods of school management and the search for new approaches to the management of general education institutions in general during the period of reforming general secondary education in Ukraine. There was also an emphasis on the work and the question of the emergence of new positions in the educational sector and the improvement of the skills of the management and pedagogical staff. The groups of functions of activity of system of work with the personnel and increase of their competence are allocated. We also consider the term “management” as a synonym for management, which has become widespread among scholars of Ukraine and the psychological issues of school management, which have promoted management in the field of education, have revealed the history of scientific management. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject загальна середня освіта ua
dc.subject методологія управління її структура і зміст ua
dc.subject принципи ua
dc.subject функції та методи управління загальноосвітніми навчальними закладами ua
dc.subject реформування загальної середньої освіти ua
dc.subject менеджмент у сфері освіти ua
dc.subject управління ЗНЗ як система ua
dc.subject основні напрями розвитку досліджень ЗНЗ ua
dc.subject общее среднее образование ua
dc.subject методология управления ее структура и содержание ua
dc.subject принципы ua
dc.subject функции и методы управления общеобразовательными учебными заведениями ua
dc.subject реформирования общего среднего образования ua
dc.subject менеджмент в сфере образования ua
dc.subject управления ОУЗ как система ua
dc.subject основные направления развития исследований ОУЗ ua
dc.subject general secondary education ua
dc.subject methodology of management ua
dc.subject its structure and content ua
dc.subject principles ua
dc.subject functions and methods of general education institutions management ua
dc.subject general secondary education reform ua
dc.subject management in education ua
dc.subject central education system as a system ua
dc.subject main directions of the development of research on higher education ua
dc.subject.classification 378.371.001 ua
dc.title Формування теорії та технологій наукового управління ЗНЗ у першому десятилітті державної незалежності України (1991–2000 рр.) ua
dc.title.alternative Formation of theory and technologies of scientific management of physics in the first decade of the state independence of Ukraine (1991–2000) ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу