Стаття присвячена актуальній проблемі громадянського виховання учнів початкових
класів, їх інтеграція в сучасному суспільстві та формування активної громадянської позиції. У
статті розглядається сукупність педагогічних умов, що впливають на ефективність
формування громадянської компетентності учнів початкових класів, запропонована
теоретична модель громадянської позиції особистості. Розглянуто пріоритетні форми
громадянського виховання у навчально-виховній роботі, проаналізовано їх можливості в
контексті досліджуваної проблеми. Стаття представляє дослідження проблеми формування
громадянської самосвідомості підростаючого покоління. Актуальність її дослідження
обумовлена побудовою демократичної держави і необхідністю створення нової системи
громадянської освіти учнівської молоді, що базуватиметься на ідеї розвитку самосвідомості
особистості в незалежній державі.
Статья посвящена актуальной проблеме гражданского воспитания учеников начальных
классов, их интеграция в современном обществе и формирование активной гражданской
позиции.
В статье рассматривается совокупность педагогических условий, влияющих на
эффективность формирования гражданской компетенции учащихся начальных классов.
Предложена теоретическая модель гражданской позиции личности.
The article is devoted to the urgent problem of civic education of pupils of primary classes, their
integration in modern society and the formation of an active civic position. The article deals with the
totality of pedagogical conditions affecting the effectiveness of the formation of the civil competence of
primary school students. The priority forms and methods of the civil education in studying process are
considered; the possibilities of their usage in the context of the investigated scientific problem are
analyzed. The priority methods and measures of civic education in the educational work of the
elementary school teacher are considered.