У статті висвітлюються педагогічні умови формування музично-стильових уявлень
підлітків у процесі занять в оркестровому класі. Автор визначає три педагогічні умови, котрі
підвищують ефективність формування всіх компонентів структури музично-стильових
уявлень учнів підліткового віку – учасників камерного оркестру. Першою умовою, котра
спрямовує колективну музичну діяльність на ефективне формування музично-стильових уявлень
підлітків, є створення мотиваційно-стимулюючого середовища навчального процесу задля
усвідомлення значущості стилевідповідного виконання музичних творів. Другою умовою, яка
оптимізує формування музично-стильових уявлень, є забезпечення творчої взаємодії між
учасниками колективу – викладачами та учнями підліткового віку в процесі опанування
стилевідповідним виконанням музики. Третьою педагогічною умовою, що забезпечує
ефективність формування музично-стильових уявлень підлітків у колективному музикуванні, є комплексне застосування варіативних форм навчальної діяльності.
В статье освещаются педагогические условия формирования музыкально-стилевых
представлений подростков в процессе занятий в оркестровом классе. Автор определяет три
педагогических условия, которые повышают еффективность формирования всех компонентов
структуры музыкально-стилевых представлений учеников подросткового возраста –
участников камерного оркестра. Первым условием, которое направляет коллективную
музыкальную деятельность на еффективное формирование всех компонентов структуры музыкально-стилевых представлений подростков, является создание мотивационно-
стимулирующей среды учебного процесса для осознания значимости стилесоответствующего
исполнения музыкальных произведений. Вторым условием, которое оптимизирует
формирование музыкально-стилевих представлений, является обеспечение творческого
взаемодействия между участниками коллектива – преподавателями и учениками
подросткового возраста в процессе освоения стилесоответствующего исполнения
музыкальных произведений. Третьим педагогическим условием, которое обеспечивает
еффективность формирования музыкально-стилевых представлений подростков в
коллективном музыцировании, является комплексное использование вариативных форм учебной
деятельности.
The article deals with pedagogical conditions of teenage music style notions shaped in process of
studies in an orchestra class. The author determines three pedagogical conditions that promote
effective formation of all components of music and style notions of teenage students, chamber orchestra
participants. The first condition that directs collective music activity to effective formation of teenage
music and style notions is creation of motivating and stimulating environment of educational process to
realize the importance of performing a style relevant piece of music. Second condition that optimizes
teenage music style notions shaping in collective music making is creative cooperation of collective
participants i.e. teachers and teenage students in process of mastering of style relevant music
performance. Third pedagogical condition that ensures effective formation of teenage music and style
notions in process of playing in a chamber orchestra is integrated application of various forms of
educational activity.