Стаття присвячена розгляду комплексу вправ на етапі удосконалення граматичних
навичок на прикладі модальних граматичних структур за темою здоров’я. Комунікативні
вправи, що застосовуються в комплексі передбачають розв’язання певної задачі в певній
мовленнєвій ситуації при вільному виборі модальних граматичних структур, які
використовуються на етапі практики в спілкуванні, коли сформовані навички продовжують
вдосконалюватися та функціонують в мовленні. В комплексі вправ розглядаються
комунікативні рецептивно-репродуктивні вправи у відтворенні діалогу та статті;
рецептивно-продуктивні вправи у створенні монологу-розповіді за прослуханою історією і
ситуацією та комунікативні продуктивні вправи у створенні діалогу-розпитування, монологу-
розповіді та діалогу-дискусії за ситуацією. Вправи розвивають уміння аудіювання, створення
діалогів та монологів на прикладах прослуханого чи прочитаного тексту та вираження своїх
власних думок за певною ситуацією на текстовому рівні у формі діалогу чи монологу.
Статья посвящена рассмотрению комплекса упражнений для формирования
устноречевой грамматической компетенции на примере модальных грамматических структур
по теме здоровье. Коммуникативные упражнения, применяемые в комплексе
предусматривают решение определенной задачи в определенной речевой ситуации при
свободном выборе модальных грамматических структур, используемых на этапе практики в
общении, когда сформированные навыки продолжают совершенствоваться и функционируют
в речи. В комплексе упражнений рассматриваются коммуникативные рецептивно-
репродуктивные упражнения в воспроизведении диалога и статьи; рецептивно- продуктивные
упражнения в создании монолога-рассказа по прослушанной историей и ситуацией и
коммуникативные продуктивные упражнения в создании диалога-расспроса, монолога-
рассказп и диалога-дискуссии по ситуации. Упражнения развивают умения аудирования,
создание диалогов и монологов на примерах прослушанного или прочитанного текста и
выражение своих собственных мыслей по определенной ситуацией на текстовом уровне в
форме диалога или монолога.
The article is devoted to the consideration of the complex of exercises for the formation of verbal
grammatical competence on the example of modal grammatical structures on the topic health. The
communicative exercises used in the complex forsee solving a certain task in a certain speech situation,
with the free choice of modal grammatical structures used during the communication, when the formed
skills continue to improve and function in the speech. Communicative receptive-reproductive exercises
in the reproduction of the dialogue and articles; receptive-productive exercises in the creation of a
monologue-narrative on the story which was heard, based on the situation and communicative
productive exercises in creating dialogue-questioning, monologue-narrative and dialogue-discussion
on the situation are considered in the complex of exercises. Exercises develop the skills of listening,
creating dialogues and monologues on the examples of the text which was listened or read, and
expressing their own thoughts about a certain situation at the text level in the form of the dialogue or
monologue.