Стаття присвячена проблемам формоутворення в музично-хореографічних постановках
танцю постмодерн. Автор позначає причини звернення композиторів Дж. Кейджа,
М. Фелдман, Е. Брауна, К. Вульфа, а також Л. Монт Янга, Д. Тюдора до алеаторичної форми в
музиці для танцювальних перфомансів М. Каннінгема, С. Форті, І. Райнер, Т. Браун, Л. Чайлдс і
інших. Автор статті висуває і обґрунтовує припущення про те, що застосування
композиторами принципу індетермінізму і пошук нових законів формоутворення в музиці для
танцю були пов’язані зі специфікою хореографії, що вимагає нових структурних рішень. У
статті розглядаються особливості втілення в перфомансах певних різновидів алеаторних
форм: мобільної – форми, модульної – форми. Досліджуються також принципи
формоутворення, засновані на імпровізації виконавця.
Статья посвящена проблемам формообразования в музыкально-хореографических
постановках танца постмодерн. Автор выделяет причины обращения композиторов
Дж. Кейджа, М. Фелдман, Э. Брауна, К. Вульфа, а также Л. Монт Янга, Д. Тюдора в
алеаторичные формы в музыке для танцевальных перфомансов М. Каннингема, С. Форте,
И. Райнер, Т. Браун, Л. Чайлдс и других. Автор статьи выдвигает и обосновывает
предположение о том, что применение композиторами принципа индетерминизма и поиск
новых законов формообразования в музыке для танца были связаны со спецификой
хореографии, что требовало новых структурных решений. В статье рассматриваются
особенности воплощения в перфомансах определенных разновидностей алеаторных форм:
мобильной и модульной. Исследуются также принципы формообразования, основанные на
импровизации исполнителя.
The article is devoted to the issues of form-generation in the musical choreographic productions
of postmodern dance. The author designates there a sons of the interestof composers John Cage,
Morton Feldman, Earl Brown, Christian Wolff, aswellas La MonteYoung and David Tudo rto aleatory
form sin the rmusic for dance performances of Merce Cunningham, Simone Forti, Yvonne Reiner,
Trisha Brown, Lucinda Childs and others. The author of the article put sforward and substantiates the
hypothesis that theapplication by composers of the principle of indeterminism and the search for new
laws of form-generation in music for dance were connected with the specificity of choreography, which
calls for new structurals olutions. The, suchas: the mobile form, and the modular form. Also studied
are the principles of form-generation base don improvisation of the performer.