У статті визначені особливості організації та впровадження в навчальний процес
факультативного курсу витримки та виживання на полі бою для слухачів оперативно-
тактичного рівня підготовки. Обґрунтовано та запропоновано мету, завдання, структуру,
зміст та етапи його проведення з урахуванням принципу моделювання екстремальних умов
службово-бойової діяльності на фоні підвищеного фізичного та психоемоційного
навантаження. Узагальнено результати досліджень сучасного світового досвіду використання
аналогічних курсів в арміях країн членів НАТО, можливостей та шляхів їх реалізації в
освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та системі бойового навчання
Збройних Сил України.
В статье определены особенности организации и внедрения в учебный процесс
факультативного курса выдержки и выживания на поле боя для слушателей оперативно-
тактического уровня подготовки. Обосновано и определено цель, задачи, структуру,
содержание и этапы его проведения с учетом принципа моделирования экстремальных условий
служебно-боевой деятельности на фоне повышенной физической и психоэмоциональной
нагрузки. Обобщены результаты исследований современного мирового опыта использования
аналогичных курсов в армиях стран НАТО, возможностей и путей их реализации в
образовательном процессе высших военных учебных заведений и системе боевой обучения
Вооруженных Сил Украины.
The article deals with the special features and implementation to the educational process the
facultative battlefield survival and endurance course for operational tactical level students. The
objectives, structure, content and phases of its conduction considering service battle activities extreme
conditions modelling with heightened physical and psycho-emotional stress level are grounded. The
survey results of similar courses in NATO-members armies implementation, as well as the abilities and
ways to implement such courses in the education process of higher military educational institutions and
battle training system of the Armed Forces of Ukraine are generalized.