В публікації розглянуто особливості впливу мотиваційної складової на формування
культури здоров’я учнів віком від 13 до 17 років. Аналіз отриманих результатів дослідження
проводився з урахуванням гендерних та вікових відмінностей учнів та дозволив виявити, що
цікавість до занять фізкультурою і спортом значно знижується у учнів 14-16 років, особливо у
дівчат. Вивчення мотивації та мотивів до занять фізичною культурою в учнів старшої школи
дозволили визначити пряму залежність “моди та престижу” та “зацікавленність
фізкультурно-спортивною роботою”. Встановлено, що учні з задоволенням приймають участь
у фізкультурно-спортивних заходах, а дівчата особливо люблять різні ігри і розваги, що вказує
на шлях їх залучення до занять фізичною культурою. Як наслідок повинно бути відповідне
наповнення самостійних занять поза навчанням у школі та з часом сформувати позитивну
звичку у поведінці для більшості учнів старших класів.
В статье раскрываются особенности влияния мотивационной составляющей на
формирование культуры здоровья учеников старшей школы в возрасте от 13 до 17 лет. Анализ
полученных результатов проведен с учетом гендерных и возрастных отличий учащихся
старших классов позволил определить, что заинтересованность к занятиям физкультурой и
спортом значительно снижается в возрасте 14-16 лет, особенно у девушек. Изучение
мотивации и мотивов к занятиям физической культурой у учеников 13-17 лет позволили
установить, что наблюдается прямая зависимость “моды и престижа” и
“заинтересованности физкультурно-спортивной работой”. Установлено, что ученики с
удовольствием принимают участие в физкультурно-спортивных мероприятиях, а девушки
отдают предпочтение различным играм и развлечениям. Следовательно, не сложно
определить действенные методы привлечения молодежи к занятиям физической культурой
вне школы, соответственно к самостоятельным занятиям физическими упражнениями,
которые со времене могут стать привычной формой поведения для большинства
старшеклассников.
To look at the characteristics of motivational aspect in the formation of health culture in high
school students aged 13-17. The analysis of the results, which was carried out taken the gender
differences into consideration, showed that the interest to physical education and sport decreases
considerably at the age of 14-16, especially in girls. The study of motivation and motives for physical
training in high school students made it possible to conclude that there is a direct correlation between
“fashion and prestige” and “interest in physical training and sport”. In addition, the students take
pleasure in participating in sport events. Girls, in particular, like various games and forms of
entertainment. It proves that the informal approach can help to make the majority of students
accustomed to individual physical activities which are aimed at keeping fit.