Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вплив реалізації міждисциплінарних зв’язків на якість підготовки педагогів професійного навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Титова, Н. М.
dc.date.accessioned 2018-07-26T08:42:26Z
dc.date.available 2018-07-26T08:42:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Титова, Н. М. Вплив реалізації міждисциплінарних зв’язків на якість підготовки педагогів професійного навчання = The impact of the implementation of interdisciplinary connections on the quality of training of teachers of vocational training / Н. М. Титова // Освітній дискурс. Гуманітарні науки : збірник наукових праць = Educational discourse. Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 5. – С. 66-76. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20156
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження. Проблема забезпечення міждисциплінарних зв’язків у закладах вищої освіти була предметом досліджень багатьох науковців, але і донині не втратила своєї актуальності у сучасній педагогічній науці. На всіх рівнях освіти відбуваються зміни, зокрема триває процес оновлення і затвердження стандартів педагогічної освіти на основі компетентнісного підходу, затверджені ліцензійні умови провадження освітньої діяльності (постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 347)), що розроблені відповідно до Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та «Про ліцензування видів господарської діяльності». Ключовою дефініцією у всіх означених стратегічних документах є якість підготовки особистості, у сфері вищої освіти – якість підготовки майбутнього фахівця. Уніфікація системи психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання з метою підвищення її якості передбачає міжнаукову інтеграцію засобами міждисциплінарних зв’язків. Постановка проблеми. Комплексне забезпечення міждисциплінарних зв’язків реалізовано в освітньому процесі підготовки фахівців освітнього ступеня «Бакалавр» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. У рамках держбюджетної теми «Теорія і технологія навчання у системі професійної освіти» (державний реєстраційний номер 0115U000552) творчим колективом було узагальнено та систематизовано досягнення теорії і практики професійної освіти, зокрема як результат даного дослідження опубліковані освітньо-професійні комплекси галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), згідно компетентнісного підходу і вимог до фахівця, що закладені в основу Болонського процесу та міжнародного Проекту Європейської Комісії «Гармонізація освітніх структур в Європі» (Tuning Educational Structures in Europe, TUNING). Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблематика реалізації міжпредметних та міждисциплінарних зв’язків у професійній освіті ґрунтовно представлена у дослідженнях таких відомих вчених, як Р. Гуревич, М. Корець, Н. Ничкало, В. Сидоренко, В. Стешенко, С. Ткачук, Д. Тхоржевський, О. Щербак та багатьох інших. Аналіз останніх публікацій свідчить про те, що в умовах модернізації вищої професійної освіти, процес реалізації міждисциплінарних зв’язків потребує більш детального дидактичного опрацювання, особливо для дисциплін психолого-педагогічного циклу. Постановка завдання. Завданням нашого дослідження є обґрунтування взаємозалежності міждисциплінарних зв’язків дисциплін психолого-педагогічного циклу та якості підготовки майбутніх педагогів професійного навчання в університетах. Виклад основного матеріалу. З 2012 року і по теперішній час на Інженерно-педагогічному факультеті Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова ведеться активна робота по впровадженню освітньої діяльності у сфері вищої професійної освіти. За 6 років було відкрито 9 спеціалізацій освітнього ступеня «Бакалавр» галузі знань 01 Освіта/ Педагогіка спеціальності 015 «Професійна освіта», а саме : харчові технології, технології виробів легкої промисловості, дизайн, деревообробка, готельно-ресторанна справа, комп’ютерні технології, економіка, документознавство, охорона праці. Спеціальність 015 «Професійна освіта (за спеціалізацією)» є бінарною (подвійною), спільною для всіх спеціалізацій є кваліфікація «3340 Педагог професійного навчання», що обумовлена успішною психологопедагогічною підготовкою студентів. Значення міждисциплінарних зв’язків у підготовці педагогів професійного навчання надзвичайно важливе, адже успішна їх реалізація дозволяє осмислити в подальшому полідисциплінарність та трансдисциплінарність, як стратегії тривалого і продуктивного розвитку наукового знання. Висновки. Оновлення змісту підготовки педагога професійного навчання має розпочатися з переосмислення методології формування сучасного фахівця, диверсифікації теоретичного і практичного навчання студента, миттєвої рефлексії на зміни, що відбуваються на ринку праці, професійної мобільності тощо. Отож, реалізація міждисциплінарних зв’язків в умовах педагогічної інтеграції позитивно вплине на якість психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання. ua
dc.description.abstract Urgency of the research. In higher education institutions, the problem of providing interdisciplinary links has been the subject of research by many scientists, but to this day has not lost its relevance in modern pedagogical science. Changes are taking place at all levels of education, in particular, the process of updating and approving the standards of teacher education on the basis of a competence approach is underway, licensing conditions for the implementation of educational activities were approved(by the regulation of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 30, 2015, No. 1187 (in the wording of the regulation of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated May 10, 2018, No. 347)), which are developed in accordance with the Laws of Ukraine "On Education", "On Higher Education", "On Vocational Education", "On General Secondary Education", "On Pre-School Education" and "On Licensing of Types of Economic Activities". The main definition in all these strategic documents is the quality of personal preparation, in the higher education sphere, that is the quality of preparation of the future specialist. The unification of the system of psycho-pedagogical preparation of teachers of vocational training with the aim of improving its quality, provides inter-scientific integration through interdisciplinary links. Target setting. The provision of interdisciplinary links is realized in the educational process of training specialists of the educational degree "Bachelor" in the field of knowledge 01 Education / Pedagogics specialty 015 "Vocational education (in specialties)" at the National Pedagogical Dragomanov University. Within the framework of the governmental budgetary theme "Theory and Technology of Education in the Vocational Education System" (state registration number 0115U000552), the creative team summarized and systematized the achievements of the theory and practice of vocational education. In particular as a result of this study, educational and professional complexes in the field of knowledge 01 Education / Pedagogy specialty 015 Vocational education (in the field of specialization) have been published, according to the competency approach and the requirements for the specialist, which are underpinned of the Bologna process and the international project of the European Commission (Tuning Educational Structures in Europe, TUNING). Actual scientific researches and issues analysis. The problems of the implementation of cross-subject and interdisciplinary links in vocational education are thoroughly represented in the studies of such well-known scientists as R. Hurevych, M. Korets, N. Nychkalo, V. Sydorenko, V. Steshenko, S. Tkhorzhevskyi, D. Tkachuk, O. Shcherbak and many others. The analysis of the latest publications shows that in the conditions of higher professional education modernization, the process of implementing interdisciplinary links requires more detailed didactic processing, especially for the disciplines of the psychological and pedagogical cycle. The research objective is to substantiate the interdependence of interdisciplinary connections between the disciplines of the psychological and pedagogical cycle and the preparation quality of future teachers of vocational training in universities. The statement of basic materials. From 2012 to the present, active work is being carried out to introduce educational activities in the sphere of higher professional education at the Faculty of Engineering Education of the National Pedagogical Dragomanov University. During 6 years for the educational degree "Bachelor" in the field of knowledge 01 Education / Pedagogy specialty 015 "Vocational Education" 9 specializations were opened, namely: the food technology, the technology of light industry products, the design, the wood processing, the hospitality training, the computer technologies, the economics, the document management, the labor protection. The specialty 015 "Vocational education (in specialties)" is binary (double). The qualification "3340 Teacher of vocational training", which is conditioned by the successful psychological and pedagogical preparation of students, is common for all specializations. The importance of interdisciplinary links in the training of vocational education teachers is extremely important. Because, their successful implementation allows us to comprehend in the future polydisciplinarity and transdisciplinarity, as a strategies for the long and productive development of scientific knowledge. Conclusions. Updating the content of the training of a teacher of vocational training should begin with a rethinking of the methodology for the formation of a modern specialist, diversification of theoretical and practical training of the student, instantaneous reflection on the changes taking place on the labor market, professional mobility, etc. Thus, the implementation of interdisciplinary links in conditions of pedagogical integration will have positively affect on the quality of psychological and pedagogical training of teachers of vocational training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher «Видавництво «Гілея» ua
dc.subject педагог професійного навчання ua
dc.subject міждисциплінарні зв’язки ua
dc.subject психолого-педагогічна підготовка ua
dc.subject вища професійна освіта ua
dc.subject teacher of vocational training ua
dc.subject interdisciplinary links ua
dc.subject psychological and pedagogical training ua
dc.subject higher professional education ua
dc.subject.classification 378.011.3:377 ua
dc.title Вплив реалізації міждисциплінарних зв’язків на якість підготовки педагогів професійного навчання ua
dc.title.alternative The impact of the implementation of interdisciplinary connections on the quality of training of teachers of vocational training ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу