Автори статті дослідили актуальну проблему щодо формування аудитивної компетенції.
Формування англомовної аудитивної компетентності майбутніх військових фахівців у
самостійній роботі посіло у статті основне місце. Приділено увагу особливостям навчання
іноземної мови дорослих, визначено та проаналізовано основні труднощі, що виникають у
процесі навчання аудіювання англійською мовою на автентичних аудіо- та відеоматеріалах, а
також наведено приклади методичної реалізації подолання вказаних труднощів на заняттях з
англійської мови. Згідно до норм і положень, що регламентують освіту у вищих військових
навчальних закладах, випускники мають уміти сприймати на слух і розуміти усні повідомлення
під час безпосереднього спілкування та опосередковано: слухати інформацію усного
повідомлення з метою збору, обробки та узагальнення інформації в загальній, військово-
політичній, військово-спеціальній, соціально-політичній сферах. Автори статті наголошують,
що навчання аудіювання відіграє провідну роль в іншомовній підготовці майбутніх фахівців
воєнно-дипломатичної служби.
Авторы статьи исследовали проблему формирования аудитивной компетенции.
Основной акцент сделан на трудностях, возникающих при обучении взрослых иностранному языку, особенно аудированию. В данной статье также уделено внимание основным
тенденциям в преподавании английского языка, смещению акцентов в сторону
самостоятельного изучения. Рассмотрены также некоторые психологические,
лингвистические трудности аудирования как вида речевой деятельности, а также предложен
практический комплекс упражнений для более успешного обучения аудированию. Согласно
руководящим документам сегодня к выпускникам высших военный учебных заведений
предъявляются требования, в основе которых лежат умения воспринимать общую и
профессинально ориентированную информацию на английском языке. Это, в свою очередь,
выводит аудирование на первые позиции, требует дополнительного исследования трудностей
в обучении, дополнительной разработки упражнений, которые помогут успешно овладеть
данным видом речевой деятельности.
The authors of the article have researched the recent problem of auditive competence formation.
The article is mainly focused on the forming in auditive English language competence of future military
professionals through self-directed learning. The peculiarities of teaching a foreign language to the
adult learners are addressed in this article; the difficulties that English language learners face while
using authentic professionally oriented audio and video materials in an attempt to develop listening
skills are defined and analysed in the article as well as providing the practical examples of
methodological realization of overcoming these difficulties. According to the current demands, the
graduates of a higher military educational establishment should be able to perceive and understand
verbal messages either while communicating or through listening to the oral message aiming to
analyse and process general, military-political, military-special, social-political information. It is
concluded that teaching listening is essential in foreign language training of future professionals of
military-diplomatic service.