У статті представлено аналіз філософських і психолого-педагогічних досліджень
стосовно сутності та змістових характеристик понять “діалог”, “навчальний діалог”,
“евристичний діалог”. Виявлено необхідність організації навчального процесу на засадах
інноваційної евристичної освіти, як такої, що відроджує принципи природовідповідності,
творчої активності і діалогічності навчання, відкриває можливості для професійно-творчої
самореалізації майбутніх учителів початкових класів в умовах евристичної діалогової
взаємодії, зокрема, активної запитальної діяльності. Окреслено шляхи реалізації принципів
евристичного навчання в навчальному евристичному діалозі.
В статье предоставлен анализ философских и психолого-педагогических исследований
относительно сущности и смысловых характеристик понятий “диалог”, “учебный диалог”,
“эвристический диалог”. Выявлена необхоодимость организации учебного процесса на
принципах инновационного эвристического образования, как такового, что возрождает
принцип природосоответственности, творческой активности и диалогичности учебы,
открывает возможности для профессионально-творческой самореализации будущих учителей
начальных классов в условиях эвристического диалогового взаимодействия, в частности,
активной вопросительной деятельности. Очерчены пути реализации принципов эвристической
учебы в учебном эвристическом диалоге.
This article represents the analysis of philosophical and pedagogical-psychological
investigations as for the essence and meaningful characteristics of concepts “dialogue”, “educational
dialogue”, “heuristic dialogue”. The necessity of organizing the educational process based on the
principles of innovative heuristic education as one that revives the principles of natural
correspondence, creative activity and dialogicity of education, reveals the possibilities for
professional-creative self-realization of future teachers of elementary classes in conditions of heuristic
dialogue interaction, in particular, active inquiry activity is discovered. The ways of implementation of
the principles of heuristic learning in educational heuristic dialogue are outlined.