В роботі подана всебічна характеристика організаційних форм, розкрита сутність їх проектування та орієнтовна схема здійснення цього процесу, розглянуті компоненти /мотиваційний, когнітивний, операційний/ та piвніi /елементарний, репродуктивний, продуктивний, творчий/ готовнocri студентів до проектуючої діяльності, обгрунтовані та описані етапи /підготовчий, навчально-тренувальний, практичний/, технології підготовки студентів до проектування організаційних форм виховної діяльності piзних piвнів складності.
The thesis research is didicated to investigation o f the problem o f the students readiness for designing the organizational forms o f educational activities. In the work the author submits the comprehensive characteristics of organisational forms, discloses the essence o f their designing and suggests a preliminary scheme o f the process realization. She also examins the components (motivational, cognitive, operational) and levels (elementary, reproductive, productive and creative)of the students readiness for designing activity, basic stages of their formation (preparatory, educational and training, practical). The technologies of students training for designing the organizational forms of educational activities of different levels of complexity aregrounded and described in the manuscript.
В работе дается всесторонняя характеристика организационных форм, раскрыта сущность их проектирования и ориентировочная схема осуществления этого процесса, рассмотрены компоненты /мотивационный, когнитивный, операционный/, уровни /элементарный, репродуктивный, продуктивный, творческий/ готовности студентов к проектировочной деятельности, обоснованы и описаны этапы /подготовительный, учебно-тренировочный, практический/, технологии подготовки студентов к проектированию организационных форм воспитательной деятельности различных уровней сложности.