Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Войтовська, А. І.
dc.date.accessioned 2018-06-25T13:41:27Z
dc.date.available 2018-06-25T13:41:27Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Войтовська, А. І. Гендерні аспекти соціалізації студентства / А. І. Войтовська // Соціальна робота в Україні : теорія і практика : наук.-метод. журн. – 2017. – № 1-2. – С. 31-38. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19714
dc.description.abstract Вищим навчальним закладам необхідно створити в процесі гендерної соціалізації культурний і професійний ідеал, до якого має праг- нути кожен студент. Важливим напрямком гендерної соціалізації студентів з інвалідністю є навчальна робота. В ході цієї роботи у студентської молоді закріплюються набуті знання, формуються необхідні комунікативні навички без проявів дискримінації та вільні від гендерних стереотипів, розвивається толерантність. Упрова- дження гендерної складової у навчальну роботу ВНЗ потребує сис- темного підходу, що, перш за все, передбачає високий рівень гендерної чутливості керівного складу ВНЗ. ua
dc.description.abstract Высшим учебным заведениям необходимо создать в процессе ген- дерной социализации культурный и профессиональный идеал, к кото- рому должен стремиться каждый студент. Важным направлением гендерной социализации студентов с инвалидностью является учеб- ная работа. В ходе этой работы у студенческой молодежи закреп- ляются полученные знания, формируются необходимые коммуни- кативные навыки без проявлений дискриминации и свободные от гендерных стереотипов, развивается толерантность. Внедрение ген- дерной составляющей в учебную работу вузов требует системного подхода, что, прежде всего, предполагает высокий уровень гендерной чувствительности руководящего состава вузов. ua
dc.description.abstract Higher educational institutions must create in the process of gender socialization and professional cultural ideal, which must seek every student. It is rooted gender stereotypes is a prerequisite root causes and various manifestations of inequality, including gender inequality, discrimination and violence based on gender. The family, marriage, children are essential values of each society. A special attention should be paid cim’yi students with disabilities. An important focus of gender socialization of students with disabilities have educational work. In the course of this work in students fixed their knowledge, forming the necessary communication skills without discrimination and free of gender stereotypes, tolerance develops. Introduction of gender component in educational institutions work requires a systematic approach that primarily involves a high level of gender sensitivity leadership of the university. Implementation of the training of the university students with disabilities to gender space should be in certain areas. We can classify the blocks of gender-oriented knowledge: national constituent, intellectual, moral, physical, occupational, family and legal components. The result of the process of formation of gender socialization is not just a student in the proper sense of the essence of moral standards and guidelines in the field of relationship articles, but also need to follow them in all fields. In the process of engaging students with disabilities to gender educational space of the university must achieve gender of students in social responsibility. In the study of the university and there is no need of boys and girls with disabilities make students more like the opposite sex. The aim is to assist and boys and girls with disabilities to become happy people, that they can fully realize their capabilities and features so pleased of his life, were confident in themselves and their future. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher ВГО "ЛСПУ"; ТОВ "Видавництво "Аспект-Поліграф" ua
dc.subject гендерна соціалізація ua
dc.subject гендерне виховання ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject студентство з інвалідністю ua
dc.subject вищі школи ua
dc.subject гендерная социализация ua
dc.subject гендерное воспитание ua
dc.subject учебный процесс ua
dc.subject студенчество с инвалидностью ua
dc.subject вузы ua
dc.subject gender socialization ua
dc.subject gender education ua
dc.subject educational process ua
dc.subject students with disabilities ua
dc.subject the highest ever ua
dc.subject.classification 316.614-057.875-055.1/.3 ua
dc.title Гендерні аспекти соціалізації студентства ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу