Дисертаційна робота присвячена теоретичному обґрунтуванню, впровадженню
та експериментальній перевірці методики диференціювання навчання плавання
студентів спеціальних медичних груп. У зв’язку зі зміною цільової спрямованості
навчання плавання, зміст якої – безпека життєдіяльності, покращення стану
здоров’я студентів з огляду на рівень функціональних можливостей організму,
фізичну підготовленість студентів, їх психоемоційний стан, розглянуто різні
аспекти проблеми.
Основною формою організації навчально-виховного процесу навчання
плавання були групові та індивідуальні заняття, широко використано різноманітні
засоби навчання, які за дією спрямованості (вправи у залі «сухого плавання» та
«у воді») розподілялися на загальнопідготовчі, допоміжні та спеціально
підготовчі. Вони охоплювали ігри, вправи з елементами плавальної підготовки
з метою сприйняття студентами водного середовища.
Експериментально доведено ефективність запропонованої методики, яка
полягає у створенні позитивної мотивації до оволодіння початковими навичками
плавати, приводить до зменшення захворюваності серед студентів та сприяє
збільшенню їх рухової активності, заохочує до занять спортом і здорового
способу життя.
The dissertation investigates the problem of differentiation swimming training
of students of special medical group. According to reports received during the pilot
study results was developed and tested method of differentiation swimming training
of students of special medical groups with different levels of mental and physical
condition based on the prevention of unexpected events in the classroom to master
the skills of initial ability to swim; scientifically grounded methodology of teaching
swimming with modern technology, psychological and pedagogical approaches.