У статті теоретично обґрунтовується значимість використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні. Розкрито змістове забезпечення дистанційного навчання у підготовці майбутніх економістів до професійної діяльності.
На основі джерел з наукової літератури автор у статті доводить значення дистанційного навчання у професійній підготовці майбутніх економістів.
Висвітлено особливості застосування системи дистанційної освіти у професійній підготовці студентів економічних спеціальностей.
Доведено, що дистанційна форма навчання створює єдиний інформаційно-освітній простір, куди слід включити всілякі електронні джерела інформації (у тому числі й мережеві): віртуальні бібліотеки, бази даних, консультаційні служби, електронні навчальні посібники, кіберкласи.
The significance of usage of information and communicative technologies in education is theoretically proved in this article. A substantional assurance of distance education in preparation of future economists to their professional activity is revealed.
Based on source of scientific literature an author proves an importance of distance education in professional preparation of future education.
Scientific works of outstanding local academic scholars, who studied the problem of preparation of future professionals, are deeply analyzed.
The author emphasizes that professional preparation is not only realization of educational tasks of educational subjects, but also personal qualities of Higher Educational Institution teacher, which influence on professional qualities of future specialist.
The features of application of distance education system in the professional preparation of students of economic qualification are highlighted.
The history of distance education development is considered from philosophical, social and economic, technological aspects.
In this article the author insists that for defining strategy of distance education development in Ukraine, social and economic, historical, technological features of system of higher education in Ukraine should be pointed out. The author confirms that full copy of an international experience in distance education will not give positive results in Ukraine.
Key points of distance professional education for the present time are defined.
The author claims that Ukrainian legal basis is not well-developed and the greater part of contemporary distance courses don’t meet requirements of pedagogical demands.
The author proves that distance education creates information and educational space, where all electronic sources of information, such as virtual libraries, data bases, consulting services, educational guidance, cyber studying rooms, should be included. The problem of creating distance courses and methods of their application in professional preparation of students of economic profession is existed.