У статті досліджено проблему моделювання професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до науково-дослідницької роботи. Моделювання розглянуто як поетапний процес. Основними компонентами моделі визначено: цільовий, проектувальний, змістовий, процесуальний і результативний. Цільовий компонент моделі передбачає визначення цілей, головна з яких спрямована на формування готовності соціальних працівників до науково-дослідницької роботи. Проектувальний компонент забезпечує відповідність моделі цілям вищої професійної освіти та підготовки студентів до науково-дослідницької роботи. Змістовий компонент передбачає впорядкування та забезпечення взаємозв’язку мети, змісту і процесуальної складової процесу навчання. Процесуальний компонент моделі спрямований на встановлення педагогічно доцільних взаємовідносин суб’єктів педагогічного процесу. Результативний компонент передбачає виявлення рівнів готовності соціальних працівників до науково-дослідницької роботи шляхом застосування різних форм і методів контролю знань студентів, їхнє корегування.
В статье исследована проблема моделирования профессиональной подготовки будущих социальных работников к научно-исследовательской работе. Моделирование рассмотрено как поэтапный процесс. Основными компонентами модели определены: целевой, проектировочный, содержательный, процессуальный и результативный. Целевой компонент модели предусматривает определение целей, главная из которых направлена на формирование готовности социальных работников к научно-исследовательской работе. Проектировочный компонент обеспечивает соответствие модели целям высшего профессионального образования и подготовки студентов к научно-исследовательской работе. Содержательный компонент предполагает упорядочение и обеспечение взаимосвязи целей, содержания и процессуальной составляющей процесса обучения. Процессуальный компонент модели направлен на установление педагогически целесообразных взаимоотношений субъектов педагогического процесса. Результативный компонент предполагает выявление уровней готовности социальных работников к научно-исследовательской работе путем применения различных форм и методов контроля знаний студентов, их корректировки.
This article explores the problem of modeling of future social workers’training to scientific and research work. The modeling considered to be a gradual process. The main components of the model are: target component, projecting component, content component, procedural component and effective component. Target component of the model provides definition of goals, chief among which is aimed at forming of the readiness of social workers to scientific and research work. Projecting component of the model ensures accordance of this model to the goals of higher education and prepares students to scientific and research work. Content component involves organizing and providing of interconnection of objectives, content and procedural component of the learning process. Procedural component of the model aimed at establishing of pedagogically appropriate relations of subjects of pedagogical process. Effective component involves identification of the levels of readiness of social workers to scientific and research work through application of various forms and methods of knowledge control and their adjustment.