В статті підіймається питання співвідношення політичного та релігійного компонентів в ісламі. Виокремлюється дві протилежні позиції щодо політичного активизму в ісламі – аполітична традиціоналістська, притаманна «класичному» сунітському ісламу, та ісламістська або модерністська, яка наголошує на нерозривності ісламу та політиці. Спираючись на дану класифікацію, аналізуються центри впливу всередині української умми. Розглядаються їх взаємовідносини та внутрішньо‐ та зовнішньополітичні аспекти їхньої діяльності у контексті державно‐конфесійної політиці України.
In the article the question of correlation of political and religious components in Islam is raised. Two opposite attitudes to political activity in Islam are marked out: apolitical traditionalist position of «classical» Sunni Islam and islamist modernist one maintaining indissolubility of Islam and politics. Relying on this classification the centres of influence within the Ukrainian ummah are analysing. Their interrelation as well as local and foreign policy aspects of their activity in the context of confessional public policy of Ukraine are examined.
В статье поднимается вопрос соотношения политического и религиозного компонентов в исламе. Выделяются две противоположные позиции относительно политического активизма в исламе – аполитичная традиционалистская, присущая «классическому» суннитскому исламу, и исламистская или модернистская, которая утверждает неразрывность ислама и политики. Опираясь на данную классификацию, анализируются центры влияния внутри украинской уммы. Рассматриваются их взаимоотношения и внутренне‐ и внешнеполитические аспекты их деятельности в контексте государственно‐конфессиональной политики Украины.