Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Дослідження особливостей рішення дорослими інтерпретаційної задачі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сурякова, М. В.
dc.date.accessioned 2018-04-02T09:53:56Z
dc.date.available 2018-04-02T09:53:56Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Сурякова, М. В. Дослідження особливостей рішення дорослими інтерпретаційної задачі / М. В. Сурякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 5 (50). - С. 29-37. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18560
dc.description.abstract В статті презентовано результати пілотажного дослідження особливостей рішення дорослими інтерпретаційної задачі. Визначено, що людина має постійно осмислювати й переосмислювати співвідношення свого внутрішнього світу із зовнішнім, тобто безперервно інтерпретувати. Інтерпретування визначається як індивідуальне тлумачення дійсності у сукупності її соціальних процесів, подій, структур, людських відносин, вчинків, особистостей, власного життя людини. Показано, що особистість виступає як суб’єкт інтерпретаційної діяльності, в якій можливо визначити потреби, мотиви, цілі, умови, засоби та механізми її реалізації. Потреба особистості в інтерпретації актуалізується у певній інтерпретаційній ситуації через рішення інтерпретаційної задачі. Встановлено, що узагальненою метою інтерпретаційної діяльності особистості є власна думка, яка забезпечує впевненість через визначеність. Виявлено, що більшості дорослим досліджуваним не залежно від віку, статі, освіти важко встати на позицію іншого, зробити адекватне припущення щодо смислу його дії. Викликає утруднення формулювання власної думки з приводу того, що зрозумів, у більшості дорослих людей. Здатність здійснювати декілька інтерпретацій характеризується низьким рівнем. Виявлено низький рівень диференціації дорослими людьми думок, почуттів, бажань, станів людини, що свідчить про низький рівень усвідомлення цих явищ. Матеріал, що інтерпретується, здебільшого розглядається поза континуума подій. Доведено, що рішення інтерпретаційної задачі дорослими характеризується низьким рівнем якості, що потребує подальшого дослідження. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты пилотажного исследования особенностей решения взрослыми интерпретационной задачи. Определено, что человек должен постоянно осмысливать и переосмысливать соотношение своего внутреннего мира с внешним, то есть непрерывно интерпретировать. Интерпретация определяется как индивидуальное толкование действительности в совокупности ее социальных процессов, событий, структур, человеческих отношений, поступков, личностей, жизни самого человека. Показано, что личность выступает как субъект интерпретационной деятельности, в которой можно выделить потребности, мотивы, цели, условия, способы и механизмы ее реализации. Потребность личности в интерпретации актуализируется в интерпретационной ситуации через решение интерпретационной задачи. Установлено, что общей целью интерпретационной деятельности личности является собственное мнение, которое обеспечивает уверенность через определенность. Выявлено, что большинству взрослых вне зависимости от возраста, пола, образования трудно встать на позицию другого, сделать адекватное предположение относительно смысла его действий. Вызывает трудность формулирование собственного мнения по поводу того, что понял, у большинства взрослых людей. Способность создавать несколько интерпретаций характеризуется низким уровнем. Выявлен низкий уровень дифференциации взрослыми людьми мислей, чувств, желаний, состояний людей, что свидетельствует о низком уровне осознания этих явлений. Материал, который интерпретируется, преимущественно рассмтривается вне континуума событий. Доказано, что решение интерпретационной задачи взрослыми характеризуется низким уровнем. ua
dc.description.abstract The article presents the pilot study results of the features of the interpretive task solution by adults. It was determined that a person should constantly reflect upon and reconsider the ratio of his inner world and external one, which implies a continuous interpreting. Interpretation is defined as an individual explanation of reality which consists of social processes, events, structures, human relations, acts, persons, human life itself. It is shown that a person acts as a subject of interpretative activity, where its needs, motivations, aims, conditions, methods and mechanisms for its realization can be identified. The need for an individual to interpret the situation is actualized in an interpretative situation through the interpretive task solution. It was found that the overall goal of the interpretative activity of the person is his own opinion, which provides assurance through a certainty. It was revealed that the majority of adults regardless of age, sex, education has difficulty to stand up to the position of the other, to make adequate assumption as to the meaning of his actions. Most adults have difficulty to formulate their own opinions about what is understood. There is a low level of the ability to create multiple interpretations. A low level of adults differentiation of their thoughts, feelings, desires and conditions was found, which reflects a low level of awareness of these phenomena. Material that is interpreted predominantly is considered without events continuum. It is proved that there is a low level of quality of the interpretive task solution by adults, further study of which is needed. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтерпретація ua
dc.subject інтерпретаційна діяльність ua
dc.subject інтерпретаційна задача ua
dc.subject интерпретаційна здібність ua
dc.subject думка ua
dc.subject контекст ua
dc.subject интерпретация ua
dc.subject интерпретационная деятельность ua
dc.subject интерпретационная задача ua
dc.subject интерпретационная способность ua
dc.subject мнение ua
dc.subject interpretation ua
dc.subject interpretive activity ua
dc.subject interpretive task ua
dc.subject interpretive capability ua
dc.subject though ua
dc.subject context ua
dc.subject.classification 159.923.2:159.9.072.42:37.03 ua
dc.title Дослідження особливостей рішення дорослими інтерпретаційної задачі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу